خبرگزاری بسیج: نخستین جلسه دوره مدرسه تابستانی توانبخشی شناختی با هدف آموزش روش‌های ارزیابی و مداخله توانبخشی شناختی به‌صورت عملی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۴۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

نخستین جلسه دوره مدرسه تابستانی توانبخشی شناختی برگزار شد

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر وحید نجاتی، دانشیار علوم اعصاب شناختی دانشگاه شهید بهشتی در این جلسه گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم رفتاری و توانبخشی با گذراندن کامل این دوره روش‌های ارزیابی و مداخله توانبخشی شناختی برای بیماران شناختی و بیماران با آسیب‌های تحولی مغز را آموزش می‌بینند.

وی به ضرورت گذراندن این کارگاه آموزشی و عملی توسط دانشجویان اشاره کرد و افزود: مشکل اصلی دانشجویان نبود ساز و کارهای ارائه خدمات توانبخشی شناختی است و اکثر دانشجویان این رشته برای پژوهش در این حوزه تربیت می‌شوند؛ در صورتی که ارائه خدمات توانبخشی به جامعه ضروری است.

نجاتی یادآور شد: متأسفانه به ساز و کار ارائه خدمات توانبخشی در دانشگاه‌ها پرداخته نمی‌شود؛ در این راستا گذارندن کارگاه‌های عملی به ارتقاء سطح دانش کاربردی دانشجویان کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است در این کارگاه اهمیت و ضرورت درمان‌های توانبخشی در درمان و مدیریت اختلالات روانشناختی و رفتاری مطرح شد و جایگاه آن در مقایسه با مداخلات مرسوم تشریح شد. در بخش دوم کارگاه ساختارهای مغز عنوان شد و ارتباط عملکرد ساختارهای مغزی با ساختارهای مغزی بررسی شد. در بخش سوم کارگاه مبانی اداراک دیداری تشریح شد و آزمون های رایج درارزیابی ادراک دیداری معرفی شد و نحوه اجرای آزمون‌ها و نمره‌دهی آنها بیان شد.

شایان ذکر است این دوره از ساعت 14 الی 20 روزهای سه‌شنبه در محل دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود.

 

 

 

 

ارسال نظرات