جزییات مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزی

مدیرکل قران عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزی از دوم مرداد ماه آغاز می شود و تا ۲۳ مردادماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۴۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج محمدرضا مسیب زاده درباره ی برگزاری  مسابقات قرآن عترت و نماز  اظهار کرد: مراحل مدرسه ای، منطقه ای، استانی این مسابقات برگزار شده و مرحله کشوری در دو استان خراسان رضوی و استان فارس در مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قران عترت و نماز ۹ گانه است افزود: ۳ مسابقه در بحث نماز از جمله احکام نماز، انشاء نماز و اذان  برگزار می شود و  در موضوع عترت مسابقات نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی را نیز برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل قران عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه قرآن، قرائت، حفظ و مفاهیم و در مرحله کشوری تفسیر را داریم که به دو بخش پژوهشی و آوایی تقسیم می شود که مسابقات پژوهشی شامل رشته های مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز در شهر شیراز از ۲ تا ۵ مرداد برای پسران و از ۷ تا ۱۰  مرداد ویژه دختران برگزار می شود.

مسیب زاده بیان کرد: مسابقات آوایی شامل قرائت قرآن، حفظ قرآن، مداحی و اذان از ۱۵ تا ۱۸ مرداد برای پسران و از ۲۰ تا ۲۳ مرداد ویژه دختران در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  در مسابقات پژوهشی قرآن عترت و نماز امسال به دلیل نبودن دوره سال سوم راهنمایی در ۶ پایه برگزار شده است گفت: ۳ پایه متوسطه اول و ۴ پایه با احتساب پیش دانشگاهی متوسطه دوم در مسابقات شرکت دارند که درمجموع در کل مسابقات پژوهشی و آوایی  ۶ میلیون نفر شرکت کننده داشته ایم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار