عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ساختمان تجاری فردوسی در حال ایمن‌سازی است و مدیریت شهری ۳۰ روز برای ارائه گزارش به سازنده مهلت داده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۴۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه ساختمان تجاری فردوسی در حال ایمن‌سازی است، گفت: ما از روز اول هم نگفتیم این ساختمان باید فعالیت‌هایش متوقف شود و یا اجازه واگذاری ندارند و تنها تاکید کردیم این بنا نیاز به ایمن‌سازی دارد که این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به جلساتی که مدیریت شهری با سازمان نظام مهندسی برگزار کرده است، گفت: در حال حاضر شرکت مشاور برای ایمن‌سازی این بنا انتخاب و در محل مستقر شده و کارهای ایمنی آن نیز آغاز شده و روز گذشته نیز از سازمان نظام مهندسی نامه‌ای به شورا آمد تا نماینده شورا و شهرداری برای نظارت مشخص شود.

تندگویان با تاکید بر اینکه تا زمانی که نامه نهایی سازمان نظام مهندسی بابت ایمن شدن این بنا به ما داده نشود، اجازه بهره‌برداری از این ساختمان داده نخواهد شد، گفت: اگر در حال حاضر مشاهده می‌شود که فعالیت‌های ساختمانی در این پروژه ادامه دارد، به دلیل آن است که نماسازی و نازک‌کاری کار به همراه ایمن‌سازی ادامه دارد. در این رابطه شورا به شهردار منطقه نیز تذکر داده و مهلتی ۳۰ روزه برای ارائه گزارش در خصوص ایمن‌سازی نیز به مالک داده شده است که ۳۰ روزه اول به اتمام رسیده و ۳۰ روز دیگر تمدید شده است.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا تاکید کرد: اگر در ۳۰ روز پیش‌رو گزارشی قانع‌کننده در خصوص ایمنی بنا ارائه نشود، دوباره از ادامه روند فعالیت‌های ساخت و ساز جلوگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از تائیدیه نهایی سازمان نظام مهندسی، سازمان مدیریت بحران شهرداری نیز ایمن بودن بنا را تائید می‌کند و سپس ما اجازه بهره‌برداری را به ساختمان تجاری فردوسی خواهیم داد.

ارسال نظرات