روستای کردلان از توابع شهرستان دشتی ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارد، از جمله اینکه معتاد و پرونده قضایی ندارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هیچ‌گونه دزدی در این روستا اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۳۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

 

 به گزارش  خبرگزاری بسیج از دشتی، روستای کردلان از توابع بخش شنبه در 85 کیلومتری جنوب شرقی شهر خورموج مرکز شهرستان 80 هزار نفری دشتی قرار دارد که هیچ پرونده قضایی تاکنون نداشته است و تمام مشکلات با همکاری مردم روستا حل‌وفصل می‌شود.

این روستا در دل کوه قرار دارد و مهم‌ترین پدیده و فرآیند مشهود اقلیمی آن گرمای هوا و خشک صحرایی بوده، که دارای مردمی خون گرم و مهمان‌نواز است.

در شهرستان دشتی دو فصل محسوس وجود دارد، یکی ‌زمستان نسبتاً خنک شامل ماه‌های انتهای شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و تابستان گرم و خشک و طولانی است؛ هرچند تغییر هوا در این شهرستان از شب‌های نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و پاییز و بهار این منطقه هرچند بهاری اما بسیار زودگذر است

 متوسط دمای سالانه 22 درجه سانتی‌گراد است، که بیشترین آن در تابستان تا بیش از 45 درجه و در زمستان نیز به حدود 5 درجه می‌رسد.

روستای کردلان دارای 125 خانوار 650 نفر جمعیت دارد که 220 بسیجی فعال، تعداد 80 نیروی رزمنده و اعزام به جبهه دارد و دو جانباز و یک شهید تقدیم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

مردم این روستا با هم صمیمی بوده و بسیار دلسوزانه و مهربانانه با هم زندگی می‌کنند، همچنین 85 درصد مردم به کشاورزی مشغول هستند.

بر مبنای این گزارش، رئیس شورای اسلامی روستای کردلان از توابع شهرستان دشتی به خبرنگار فارس می‌گوید: هیچ پرونده‌ قضایی در دادگاه نداریم، مگر اینکه پروندهای در رابطه با منابع طبیعی باشد.

حسن درلیک با بیان اینکه هیچ فرد معتادی در روستای کردلان وجود ندارد، می‌افزاید: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ‌گونه دزدی در این روستا رخ نداده است.

وی ادامه می‌دهد: از اول امسال تاکنون 15 مورد ازدواج در این روستا ثبت‌ شده است که اکثر این ازدواج‌ها در درون روستا شکل‌ گرفته و بیشترین ازدواج‌هایی که صورت می‌گیرد برخاسته از خود روستاست.

درلیک با تقدیر از خدمات نظام جمهوری اسلامی در این روستا بیان می‌کند: در گذشته مردم این روستا از چراغ‌ موشی و فانوس استفاده می‌کردند؛ راه وجود نداشت ولی امروز به برکت نظام، امام، رهبری و خون پاک شهدا تمام امکانات رفاهی در روستا وجود دارد.

وی با قدردانی از خدمات اداره برق شهرستان دشتی اضافه می‌کند: انتظار داریم اداره برق در صورت امکان مشکل نوسان برق روستا را رفع کند، همچنین از منابع طبیعی نیز درخواست داریم برای احداث سدهای خاکی به‌منظور جلوگیری از هدر رفت آب رودخانه‌های فصلی اقدام کند.

در ادامه فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشتی می‌گوید: نظام متعلق به مردم بوده و خدمات انجام‌گرفته از وظایف آن است زیرا مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند.

علی غضنفری می‌افزاید: هیچ مردمی نظیر مردم ایران در طول تاریخ تاکنون وجود نداشته و نخواهد داشت، یعنی می‌توان گفت مردم ایران مردمی بی‌نظیر در جهان هستند.

وی از اتحاد، همدلی، وحدت و یکپارچگی مردم روستای کردلان تقدیر کرد و می‌گوید: امروز اگر استکبار جهانی از نظام جمهوری اسلامی در هراس است، به خاطر اتحاد و وحدت مردم بوده و زیباترین و ارزشمندترین حرکت که نماد شاخص تعاون و همکاری و مشارکت مردم است در این روستا وجود دارد.

 

ارسال نظرات