خبرهای داغ:
مرداد ماه انجام می‌شود

فراخوان جشنواره استانی سرودها و نواهای حماسی- انقلابی در همدان

دبیر جشنواره سرودهای انقلابی همدان از برگزاری نخستین جشنواره استانی سرودها و نواهای حماسی- انقلابی در همدان خبر داد و گفت: مرداد ماه سال جاری فراخوان جشنواره به مراکز بسیج هنرمندان در شهرستانها اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۱۵۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حامد مردانیان اظهار داشت: جشنواره سرودها و نواهای حماسی-انقلابی برای نخستین بار در سطح استانی و در دو بخش گروه نوازی و سرود پیش‌بینی شده، ضمن اینکه در نظر داریم بخش تک نوازی را نیز در این دوره داشته باشیم.

وی بیان کرد: این جشنواره با اهدافی چون؛ شناسایی استعدادهای جدید، جوان، خلاق، متعهد و برنامه ریزی برای رشد آنها، گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد سرود و موسیقی و ترانه و ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره سرودهای انقلابی همدان افزود: کمک به فرآیند تولیدات هنـری، ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیت گروه‌های سرود بسیج، حفظ و انسجام و ساماندهی هنرمندان رشته موسیقی و سرود در سطح شهرستان، تربیت و پرورش هنرمندان کارآمد، فراهم آوردن بستر و زمینه مناسب برای تعامل هنرمندان عضو شبکه هنری بسیج و تبادل تجربیات و اطلاعات از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی گفت: ظرف 10 الی 15 روز آینده فراخوان جشنواره به طور رسمی به مراکز بسیج هنرمندان در شهرستانها اعلام می‌شود و از آن پس علاقمندان می توانند تا 25 الی پایان شهریور ماه آثار خود را به سازمان بسیج هنرمندان همدان ارسال کنند.

مردانیان اظهار داشت: این جشنواره در موضوعات؛ روز شهرستان، سبک زندگی ایرانیاسلامی، زندگی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت، بسیج ، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، بسیج در مواجهه با فتنه – 9 دی سالـروز بصیـرت، شهید با مفهوم عام یا با اشاره ویژه به شهدای انقلاب، شهدای ترور، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه ای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران و وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه‌های تکفیری برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: جشنواره سرودها و آواهای حماسی انقلابی بسیج در مهرماه امسال در مرحله استانی برگزار و آثار برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره در بهمن ماه امسال ارسال می شود.

دبیر جشنواره سرودهای انقلابی همدان با اشاره به اینکه قبل از اجرای عمومی آثار مورد بازبینی قرار می گیرد، افزود: اجرای عمومی گروهها در مهرماه امسال به صورت زنده برگزار توسط گروه داوری بررسی و امتیاز دهی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه موسیقی بومی محلی با از دنیا رفتن اساتید قدیمی و ماهر این کار در حال از بین رفتن است در این جشنواره توجه به این نوع موسیقی در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه در بخش جنبی جشنواره از اساتید بزرگ و شناخته شده برای برگزاری کارگاه دعوت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات