موسسه کتابشهر ایران با همکاری سازمان دارالقرآن، قرآن قطع وزیری با چاپی منحصر به فرد در پنج رنگ و تذهیبی نفیس منتشر و روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۲۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حامد شفیق، مدیر عامل موسسه کتابشهر ایران، با اشاره به ماموریت این موسسه در حوزه فروش کتاب و محصولات فرهنگی، گفت: سازمان تبلیغات به عنوان پردیسی است که شامل بخش­های مختلفی از جمله سوره مهر، امیرکبیر، چاپ و نشر بین الملل و کتابهشر است و  وظیفه ما به عنوان تکمیل­ کننده پازل سازمان تبلیغات اسلامی توسعه فضاهای فروش کتاب است.

وی افزود: نشر برای ما تعریف نشده، کاری که ما باید انجام دهیم، فروشگاه­ داری و توسعه ویترین ­های کتاب و محصولات فرهنگی در کشور است. اما بعضی وقت­ها ما مجبور می­ شویم برای تامین به صرفه محصولاتمان دست به اقداماتی از جمله چاپ کتاب بزنیم.

شفیق انتشار  قرآنی با وزن سبک در قطع وزیری برای اولین بار در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: چاپ این قرآن ناظر به نیازی است که در فروشگاه ­های ما وجود دارد، سالها بود که مدیران فروشگاه از ما می خواستند، خودمان قرآن چاپ کنیم، اما همیشه به یک دلیل مقاومت می­کردیم، ما نمی­خواهیم بازار را به هم بریزیم و رقیبی برای ناشران قرآنی باشیم، چون ناشر قرآنی کارش را  می­کند و ما هم باید فروشگاه­های کتابشهر را در اختیارش قرار دهیم.

این فعال فرهنگی، ادامه داد: من همیشه دنبال یک مزیت بودم یعنی می­گفتم اگر  قرار است، قرآنی چاپ کنیم، باید با قرآن­های دیگر متفاوت باشد. در مقطعی ما قرآن قلمی هوشمند عرضه کردیم، آن زمان قرآن قلمی در کشور شناخته­ شده نبود، برای همین آن زمان قلم هوشمندی که قرآن می­خواند، یک مزیت محسوب می­شد، امروز هم به لطف خدا قرآنی چاپ کرد­­یم که نسبت به قرآن­های چاپی دیگر یک مزیت دارد و آن کاغذ متفاوت و سبک آن است.

به گفته شفیق، کاغذ این قرآن قطع وزیری، کاغذ بالکی سوئدی است که جذابیت زیادی دارد و چون تاکنون کسی با این کاغذ قرآنی چاپ نکرده بود و جایش در بازار خالی بود، کتابشهر این کار را را انجام داده است، ممکن است در آینده کسانی بیایند این کار را به عهده بگیرند، در آن مقطع اگر به اندازه کفایت باشد کتابشهر دیگر به این حوزه ورود نمی­ کند.

وی با بیان اینکه یکی از جذابیت های قران می­تواند وزنش باشد، اظهار داشت: تنها تفاوت این قرآن با سایر قرآن­های چاپی نیز شکلی است، و گرنه خط، ترجمه و مالکیتش متعلق به سازمان دارالقرآن است، حتی ما فایل را هم از آنها گرفتیم و چون به این کاغذ و واردکننده آن که از دوستانم بود، دسترسی داشتیم، تصمیم گرفتیم قرآنی سبک چاپ کنیم که در اختیار بهره ­گیران از کلام خدا قرار گیرد، این کار یک هم­ افزایی درون گروهی است، یعنی دارالقرآن به عنوان یک قطعه از پازل سازمان تبلیغات و کتابشهر به عنوان قطعه دیگر این پازل با یکدیگر هم­افزایی می­کنند.

به گفته مدیر عامل کتابشهر ایران، بخشی از این قرآن ها در قالب طرح تکریم قرآن کریم به بازدیدکنندگان بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن که تا روز گذشته ۲۳ تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اهدا شد.

گفتنی است، قرآن قطع وزیری کتابشهر با شمارگان ۱۴ هزار نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان در ۴ رنگ، طلایی، سورمه ای، زرشکی، سفید و یشمی در شعبات کتابشهر ایران عرضه می­شود.

موسسه کتابشهر ایران به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی در ایران، از سال ۸۳ تاکنون ۴۲ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ۲۱ استان کشور راه اندازی کرده است.

ارسال نظرات