موزه اسباب بازی كاشان به جشنواره مصرف كالاهای فرهنگی می‌آید

موزه اسباب بازی و عروسك كاشان با ۲۰ محصول جدید در جشنواره مصرف كالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی- اسلامی حضور چشمگیری دارد.
کد خبر: ۸۵۴۳۹۹۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی جشنواره مصرف كالاهای فرهنگی، موزه اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی از سال ۸۷ طرح پژوهشی خود را درباره عروسک و اسباب بازی‌های مناطق مختلف ایران آغاز کرده و اینک بخشی از عروسک‌ها، اسباب‌بازی‌های کودکان و بزرگسالان و عروسک‌های خیمه شب‌بازی را مورد پژوهش قرار داده است.

قدیمی‌ترین اشیای این موزه، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی مربوط به اواسط دوره قاجار است که از روستاهای شهرستان نایین و وسایل شعبده‌بازی متعلق به اواخر دوره قاجار از شهر اصفهان جمع‌آوری شده است.

۱۱۰ عروسک و ۱۰۰ اسباب‌بازی متعلق به مناطق مختلف ایران از جنوب کشور تا خراسان و آذربایجان، کردستان، مناطق مرکزی، گیلان، مازندران و سیستان و بلوچستان به همت امیر سهرابی، طراح و مدیر موزه نخستین اسباب‌بازی و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی برای نمایش در این موزه‌ تاکنون جمع‌آوری و آماده‌سازی شده است.

جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار