مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه جهادگران با نگاه آرمانی و کاربردی در این اردوها حضور می‌یابند یادآور شد: جهادگران در 10 شهرستان استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، علمی، دامداری و ... حضور می‌یابند.
کد خبر: ۸۵۴۳۹۸۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، مرتضی نورسته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان که در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی استان برگزار شد اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری قرار است که هزار دانشجوی دانشگاه‌های استان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند و در کارهای مختلف برای محرومیت‌زدایی مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیج در تمامی عرصه‌ها پیشگام بوده و امروز نیز در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و رفع محرومیت مناطق دور افتاده در قالب طرح اردوهای جهادی پیشگام است گفت: از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای توسعه این بخش استفاده می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه در نوروز امسال 8هزار نفر روز به مناطق محروم استان گیلان اعزام شدند یادآور شد: در تابستان امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 10 هزار نفر روز به مناطق محروم استان اعزام شوند.

نورسته بازده زمانی ماموریت جهادگران در روستاهای محروم استان را 3، 7 و 10 روزه عنوان کرد و گفت: اعزام‌ها به 3 شکل گروه‌های مستقل دانشگاهی، تجمیع چند دانشگاه و الگوی کار قرارگاهی است.

وی با بیان اینکه جهادگران با نگاه آرمانی و کاربردی در این اردوها حضور می‌یابند یادآور شد: جهادگران در 10 شهرستان استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، علمی، دامداری و ... حضور می‌یابند.

مسئول بسیج سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گیلان بهسازی چشمه آب، بهسازی راه روستایی، ساخت پل، برگزاری کلاس‌های احکام و تقویتی، برگزاری کلاس کامپیوتر، انجام ویزیت رایگان و ... از جمله بخشی از فعالیت‌های جهادگران در مناطق محروم استان است.

نورسته هدف از اعزام های قرارگاهی را کیفی بخشیدن به فعالیت‌های جهادگران خاطرنشان کرد: امسال در 5 قرارگاه جهادی مصباح، قرارگاه جهادی شهدای گمنام، شهدای هسته‌ای، قرارگاه مرکزی شهید محمد اسحاقی و قرارگاه سفیران وحدت اردوهای جهادی برگزار می‌شود.

به گفته‌ی نورسته هزار دانشجویی گیلانی در تابستان امسال به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات