در آستانه جشن ملی تیرگان، پوستر روز ملی دماوند و جشن ملی تیرگان در مازندران رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۴۳۸۵۸
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

 



 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، یازدهمین جشن تیرگان در مازندران در زیر قله دماوند بام ایران، دوم مردادماه توسط انجمن دماوند کوه در شهر رینه آمل برگزار می‌شود.

 

جشن تیرگان همزمان با جشن روز ثبت ملی قله دماوند به عنوان نخستین اثر ثبت شده در لیست آثار ملی ایران به صورت سالانه در شهر رینه برپا می شود تا فرصتی برای دیدار علاقمندان به حفظ طبیعت و تبادل تجربه در ارتقای فرهنگ حفاظت از کوه فراهم شود.

 

این جشن در واقع نماد همبستگی ملی مردم ایران است که به‌دلیل حضور قریب به 7 هزار نفر از سراسر کشور یکی از بزرگترین همایشهای زیست محیطی در خاورمیانه به شمار می‌آید و امسال هم یازدهمین جشن آن برگزار می‌شود.

 

غرفه‌های زیست محیطی، صنایع دستی، میزگردهای علمی زیست محیطی برنامه‌های سالنی و نقاشی کودکان را از جمله برنامه‌های این جشن است. محور اصلی میزگرد علمی زیست محیطی شامل " ثبت جهانی دماوند کوه" است.

 

موسیقی اقوام، تئاتر حماسی، معرفی شخصیت‌های برجسته زیست محیطی در سال 93 از دیگر برنامه‌های این روز است.

 

قله دماوند که اکنون در ردیف ثبت میراث جهانی قرار گرفته، یکی از زیباترین قله‌های مخروطی جهان است و انجمن دوستداران دماوند کوه سال‌ها در تلاش است تا این قله زیبا را از گزند حوادث دور نگه دارد.

 

یکی از شرایط ورود به این جشن خودداری از آوردن ظرف های یکبار مصرف توسط عموم علاقه‌مندان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها