دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با امضای تفاهم نامه همکاری بر استفاده از ظرفیت رسانه ها در ارائه الگوهای رفتاری سبك زندگي سالم، تأکید کردند.
کد خبر: ۸۵۴۳۸۲۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئيس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در آيين امضاء اين تفاهم نامه از مشاركت خوب دستگاه هاي اجرايي در زمينه اطلاع رساني و ارتقاء فرهنگ سلامت اظهار رضايت كرد .

دكتر مرتضي هاشم زاده، تحقق اهداف كلان حوزه سلامت را مرهون تلاش و همكاري موثر كليه آحاد جامعه و دستگاهها دانست و افزود: اين در حالي است كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بعنوان متولي اصلي و تبيين كننده اين اهداف معرفي شده است.

وي، بر لزوم برداشتن گامهاي محكم و استوار در حوزه سلامت تاكيد كرد و افزود: تامين سلامت از نيازهاي اساسي و اوليه است كه هيچ يك از افراد از آن بي نياز نيستند.

دكتر هاشم زاده ، آموزش و ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه، فراهم نمودن قابليت دسترسي اقشار مختلف در تمامي نقاط به مولفه هاي آموزشي و فرهنگي را از حقوق همه افراد عنوان كرد.

وي اضافه كرد: موفقيت در به اتمام رساندن هر اقدامي نيازمند تبديل شدن باور آن به رفتار است و ايجاد باور پروسه زمان بري است كه بايد براي تحقق آن برنامه ريزي و تلاش داشت.

به گفته وي، خدمات رساني در حوزه بهداشت و درمان بواسطه شرايط خاص بيمار و همراهان وي از حساسيت بالايي برخوردار است؛ لذا توجه ويژه يكايك شاغلين اين مجموعه را مي طلبد.

دكتر هاشم زاده ادامه داد: اين حساسيت به قدري زياد است كه هرگونه بي توجهي از سوي ارائه دهندگان خدمات مي تواند شيريني زحمات انجام شده را به كام بيمار و همراهان وي تلخ و آنان را از نحوه خدمات رساني ناراضي نمايد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين ، ضمن تقدير از فرصت ايجاد شده جهت همكاري و مشاركت بيشتر دو دستگاه افزود: ارتقاء سطح سلامت جامعه وابسته به فرهنگ است .

جواد كارگران، با اشاره به سابقه مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در اجراي ويژه برنامه هاي حوزه سلامت، از اجراي برنامه تحول نظام سلامت به عنوان يكي از بزرگترين خدمات دولت ياد كرد.

وي ادامه داد: اقدامات صورت گرفته بايد به اطلاع مردم رسانده شود و اين امر نيازمند استفاده از ابزارها و كانالهاي ارتباطي است.

به گفته وي، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي بواسطه ارتباط تنگاتنگ با هنرمندان، اصحاب رسانه و متوليان هنر و فرهنگ مي تواند نقش موثري در زمينه فرهنگ سازي و آگاهي بخشي به آحاد جامعه ايفا نمايد.

مدير مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه نيز در اين جلسه كه با حضور نمايندگان اداره كل فرهنگ و ارشاد و معاونين دانشگاه در دفتر رياست برگزار شد از به نمايش گذاشته شدن دستاوردهاي حوزه سلامت در قالب نمايشگاه وتحت عنوان تحول نظام سلامت درآيينه مطبوعات در حاشيه جشنواره مطبوعات استان در آينده نزديك خبر داد.

عباس بحريني با اعلام اين خبر افزود: در حاشيه جشنواره مطبوعات ضمن استفاده از ظرفيت هاي مطبوعات و رسانه ها جهت اطلاع رساني از خدمات انجام شده، از فعالاني كه در اطلاع رساني در اين خصوص مشاركت فعال داشته اند تقدير و تشكر مي شود.

كارشناس مطبوعات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز در ادامه اين جلسه، از دانشگاه علوم پزشكي استان به عنوان يكي از دستگاههای فعال در شورای اطلاع رسانی و موفق در زمينه ارتباط با مطبوعات و رسانه ها ياد كرد.

حسن زاده افزود: نشريات اين دانشگاه نيز در سطح كشور مطرح و متناسب با نياز اقشار مختلف در حوزه هاي اطلاع رساني و تخصصي به چاپ مي رسد.

به گفته وي، در حال حاضر علاوه بر مطبوعات نوشتاري ، نمايندگي ۱۶ خبرگزاري در استان فعال هستند كه با ظرفيت هاي بالا وظيفه اطلاع رساني در سطح استان و كشور را بر عهده دارند.

گفتني است: تفاهم نامه مشترك دانشگاه علوم پزشكي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در بيست و نهم تيرماه جاري با هدف اطلاع رساني و ارائه الگوهاي رفتاري سبك زندگي سالم، در عرصه هاي مختلف مانند تغذيه، فعاليت فيزيكي و پيشگيري از رفتارهاي پر خطر و مصرف مواد دخاني و اعتياد آور و تاكيد بر ايمني و سلامت محيط زيست با تاكيد بر ترويج فرهنگ اسلامي- ايراني و توجه به معنويت و اخلاق اسلامي- ايراني منعقد گرديد.

ارسال نظرات