خبرهای داغ:
با اعلام به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 و اتمام دقایق نفس گیر و طولانی پایانی و اعلام رسمی طرفین مبنی بر رسیدن به یک جمع بندی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه شیروان تحلیلی و یاداشتی بر نتایج مذاکرات نوشت که به شرح ذیل است.
کد خبر: ۸۵۴۳۷۹۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام منفردی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان با اشاره به نتایج مذاکرات طاقت فرسا و نفس گیر وین گفت: دیروز جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای با اعلام رسمی طرفین صورت گرفت و نخستین گام در مسیر پایان دادن بحران سازی هسته ای علیه ایران برداشته شد،البته مسیری که بعید است کشورهای زورگوی غربی واقعا دیگر حرفی علیه دانش هسته ای کشور ما به میان نیاورند.

وی افزود: در این موضوع توجه به چند نکته ضروری است،اولا آنچه اتفاق افتاده است اعلام رسیدن به جمع بندی مذاکرات است،به این معنی است که توافقی امضا نشده و آن چیزی که در این مرحله رخ داده اینست که جمع بندی صورت گرفته و متن مذاکرات به پایتخت هر 7 کشور ارسال خواهد شد و این پایتخت ها هستند که باید نظرات نهایی را در مدت معین اعلام کنند و بر اساس روال قانونی در کشور عزیز ما سه مرجع بررسی مجلس شورای اسلامی،شورای عالی امنیت ملی و مقامات عالیه نظام باید مهر تایید بر توافق نهایی بزنند.

حجت الاسلام منفردی دومین نکته در این نتایج را اینگونه بیان کرد:آنچه تاکنون رخ داده تنها اعلام رسیدن به جمع بندی نهایی است که در نهایت باید به تایید 7 کشور برسد یعنی ممکن است جمهوری اسلامی ایران توافق را مطلوب بداند ولی طرف آمریکایی که سابقه دبه در آوردن دارد زیر توافق بزند،از این رو نباید هیجان کاذب در بین مردم ایجاد شود و همچون توافق ژنو بزرگنمایی صورت گیرد که بعدا سبب سرخوردگی این توافق گردد.

منفردی افزود: سومین مورد قابل ذکر است این که تیم هسته ای و دولت ما همچنان که رهبر عزیز فرمودند،مردم را در جریان جزئیات مذاکرات قرار دهند و با انتشار متن توافق برای عموم مردم و نخبگان و منتقدان این فضا را آماده کنند که در محیطی هم دلانه و دوستانه ایرادات را اصلاح کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان گفت: نکته مهم اینکه مذاکرات صورت گرفته میان ایران و آمریکا تنها در زمینه موضوع هسته ای بوده است و این بدان معناست که اگر هم توافقی صورت بگیرد تنها در موضوع هسته ای صورت گرفته و قرار نیست دیوار بی اعتمادی ما نسبت به آمریکا با این مذاکرات فرو ریزد و تمام مشکلات دو کشور حل شود،به تعبیر مقام معظم رهبری حفظه الله موضوع هسته ای بهانه است، مسئله مهم هسته ای هم نباشد یک بهانه دیگری می آورند،مسئله حقوق بشر،مسئله حقوق زنان و غیره.

منفردی گفت: احزاب و جناح های سیاسی کشور باید بدانند که در صورتی که توافق به تایید نهایی مجلس و مقامات عالیه نظام برسد توافقی خواهد بود که پشتیبانی ملت را نیز در پی دارد،نباید این موضوع دستمایه گروه ها برای ایجاد فضای دو قطبی در کشور گردد که به شدت برای وحدت جامعه مضر است و باید تلاش کرد که در جهت دولت و ملت،همدلی و همزبانی اقدامات لازم انجام پذیرد.

وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان درباره لزوم ادامه استکبار ستیزی بعد از مذاکرات هسته ای فرمود: خوب مگر مبارزه با استکبار تعطیل پذیر است،این جزو کارهای مااست،جزو کارهای اساسی است،جزو مبانی انقلاب است یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلا تابع قرآن نیستیم،مبارزه با استکبار که تمام نمی شود،درمورد مصادیق استکبار ،آمریکا اتم مصادیق استکبار است.

منفردی در پایان گفت:تیم مذاکره کننده ما باید بدانند مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران قدردان زحمات آنان هستند تلاش های فراوان و دل سوزانه توسط این تیم که مورد تعریف رهبر انقلاب قرار گرفتن جمع بندی مذاکراتی را به ایران خواهد آورد که منجر به توافق خوب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها