نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: زمان امر به معروف و نهی از منکر نیز به دوره خاصی محدود نمی‌شود و تا قیامت ادامه دارد از آنجایی که مکتب اسلام به عنوان یک نظام جهانی مطرح است و برای خود یک رسالت جاودانی قائل است.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۷۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی  با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید لفظی و عملی باشد افزود: این فریضه از مهمترین اهداف پیامبر(ص) و خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌باشد و تفاوتی نمی‌کند معروف یا منکر جزئی باشد یا بزرگ.

وی ادامه داد: زمان امر به معروف و نهی از منکر نیز به دوره خاصی محدود نمی‌شود و تا قیامت ادامه دارد و از آنجایی که مکتب اسلام به عنوان یک نظام جهانی مطرح است و برای خود یک رسالت جاودانی قائل است؛ لذا تا زمان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و بعد از ایشان تا وقوع قیامت که تکلیف از انسان سلب می‌شود وظیفه مسلمانان رعایت و دعوت به این رسالت عظیم می‌باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: قرآن کریم در آیات مختلفی ویژگی‌های حکومت اسلامی و مسلمان را بیان نموده و ازجمله آن، امر به معروف و نهی از منکر است به گونه‌ای که این مهم بستر برای اقامه نماز و پرداخت زکات و سایر واجبات الهی می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد فساد، جامعه بشری را از میان خواهد برد افزود: این دو ابزار سبب گسترش ارزش‌ها و از طرف دیگر مبارزه با فتنه، فساد و بی‌بند و باری می‌شود در واقع عمل به این دو واجب یعنی رعایت تمام دستورات الهی، امری که در سیره ائمه(ع) نیز مشاهده می‌کنیم.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: صلاح بشر این است که در برابر خوبی‌ها موضع مثبت و فعال داشته باشد و  در برابر بدی‌ها و سنت‌های غلط  بتواند موضع منفی بگیرد، این بزرگترین سرمایه برای نجات و سعادت دنیای بشر است؛ لذا باید معروف‌ها را شناخت و عمل کرد و منکرها را نیز ترک و نهی کرد.

این مقام مسئول افزود: اگر انقلاب اسلامی پیروز شد به برکت امر به معروف و نهی از منکر بوده و اگر کاستی در ادامه راه مشاهده می‌شود به دلیل سستی و سهل‌انگاری در عمل به این فریضه الهی است، البته وظیفه امر به معروف تنها یک طیف خاص را در بر نمی‌گیرد، بلکه همگان یعنی دولت و مردم  باید اهتمام داشته باشند.

 وی با تأکید بر اینکه در ترویج معروف و نهی از منکر باید الگو داشته باشیم اظهار کرد: نیازی نیست در ارشاد افراد از روش مستقیم استفاده کنیم، یک استاد دانشگاه با رفتار و کردار خود بیشتر می‌تواند تأثیرگذار باشد تا سخنرانی و موعظه، همچنین مسئولین و مربیان از آنجایی که با طیف وسیعی از مردم در ارتباط هستند باید خود عامل به معروف باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: دایره معروف‌ها و منکرها بسیار گسترده است؛ بزرگترین معروف، احیای توحید و به دنبال آن حاکمیت اسلام و اقتدار آن است و بزرگترین منکر، جهل، کفر و به دنبال آن سلطه اجانب و صهیونیسم بر مسلمانان و دنیای اسلام است.

ارسال نظرات