خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سرایان:

توسعه زیربنایی و عمرانی روستاها مرهون طرح های بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی سرایان گفت: حضور پر رنگ اردوهای جهادی در بحث اجرای طرح های تولیدیبا رویکرد توسعه اقتصادی روستاها، باعث توسعه زیربنایی و عمرانی در این مناطق می شود.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۷۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره اقدامات بسیج سازندگی سرایان در سال گذشته اظهارداشت: 120 نفر از بسیجیان مساجد و محلات این شهرستان درقالب اردوهای هفت روزه به مناطق محروم روستاهای چرمه، بسطا ق، زنگویی ، ‌کریمو و معصبی اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سرایان گفت: جهاد گران این اردوهای جهادی در عرصه های عمرانی ، خدماتی ، بهداشتی ، ‌فرهنگیو آموزشی خدمت رسانی انجام دادند.

اعزام بیش از 1900 نفر از حلقه های صالحین به اردوهای جهادی یک روزه

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 930 نفر از بسیجیان حلقه های شجره طیبه صالحین به اردوهای یک روزه اعزام شدند، افزود: فعالیت های این جهاد گران در عرصه های خدماتی، کشاورزی ، فرهنگی و محرومیت زدایی در سطح شهرستان است.

حسینی عنوان کرد: پنج تیم بهداشتی و درمانی به روستاهای محروم شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعزام و به مردم مناطق کم برخوردار و محروم خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سرایان با اشاره به شرکت 169 نفر از دانش آموزان بسیجی خواهر و برادر در طرح هجرت 3 افزود: این طرح با مشارکت آموزش پرورش شهرستان برگزار و دانش آموزان در عرصه های بهسازی، مرمت و زیباسازی مدارس خدمت رسانی کرده اند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی شهرستان در عرصه احیاء و مرمت قنوات با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت های خوبی داشته است، ادامه داد: این خدمات در مناطق روستاهای چرمه ، معصبی و کریمو بوده است.

حسینی از احداث خانه عالم در روستاهای قاسم آباد، حصار کشی خانه و عمرانی خبر داد و گفت: مسجد روستای بند نو و غسال خانه بسطاق از محل اعتبارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و تملک و دارایی سال 93 و مشارکت اوقاف و امورخیریه و تبلیغات اسلامی شهرستان ساخته و بهسازیشده است.

وی ادامه داد: احداث خانه بهداشت روستای زنگویی و پایگاه اورژانس 115 شهر آیسک با همکاری و مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در دهه فجر1393 به بهره برداری رسید.

همدلی و همگرایی جهادگران با محرومین قابل تقدیر است

وی با اشاره به اینکه اخلاص در اردوهای جهادی قابل تقدیر است، گفت: حضور جهادگران در مناطق محروم و کم برخوردار باعث همدلی، هم دردی، همراهی و همگرایی با مردم این مناطق است.

حسینی با بیان اینکه بسیج سازندگی با توجه به توانمندی هایی که دارد می تواند نقش ارزنده ای در مناطق محروم داشته باشد، افزود: حضور پر رنگ تر اردوهای جهادی در بحث اجرای طرح های تولیدی با رویکرد توسعه اقتصادی روستاها علاوه بر طرح های عمرانی و زیربنایی در این نواحی می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سرایان گفت: مسئولان و افرادی که در بسیج سازندگی فعالیت می‌کنند به هیچ وجه منافع مالی را در اولویت کار خود قرار نمی‌دهند و هدف آن‌ها تنها عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم این شهرستان است.

وی با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی برای کمک به بسیج سازندگی در اجرای هر چه بهتر برنامه های بسیج، تصریح کرد: مشارکت و تعامل مسئولان دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی مناطق محروم و روستاها که توسط بسیج سازندگی صورت می‌گیرد، می‌تواند نقش بسزایی در رابطه با اجرای هرچه بهتر این پروژه‌ها ایفا کند.

فعالیت 8 هسته فلاحین در شهرستان سرایان

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان با بیان اینکه تعداد 8 هسته در شهرستان با رویکرد کاهش اختلاف تولید در واحد سطح با استفاده از کشاورزان نمونه و با تجربه در سطح شهرستان تشکیل شده است ، ادامه داد: هر هسته حداقل در هر فصل 3 کارگاه آموزشی با توجه به فصل کاشت، داشت و برداشت و بر اساس نیاز کشاورزان منطقه برگزار می کند.

وی گفت: مهمترین عوامل توسعه شهرستان که بسیج سازندگی می تواند در آن نقش داشته باشد حضور پررنگ تر اردوهای جهادی در بحث اجرای طرح های تولیدی با رویکرد توسعه اقتصادی روستاها علاوه بر طرح های عمرانی و زیربنایی می تواند در توسعه شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

اختصاص 200میلیون تومان برای احیای قنوات شهرستان سرایان در سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان بسیج سازندگی گفت: برای اجرای کول گذاری قنوات و کمک به توسعه مناطق محروم حدود 200 میلیون تومان اعتبار در سال 93 جهت احیا و مرمت قنوات و کمک به توسعه مناطق محروم به این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: در سال 93 حدود 52 کارگاه تولیدی و اقتصاد مقاومتی ایجاد و اعتباری بالغ بر 360 میلیون تومان دریافت شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها