الگویی برای فعالیت های فرهنگی سراسر کشور؛
برگزاری مراسمی که خنده را رایگان مهمان لب عامه مردم می کند امری قابل ستایش است. برگزاری اینگونه جشن ها که با حمایت اسپانسر چند ساعتی فضای سرگرمی خانواده ها را در محیطی سالم فراهم می کند کجا و برگزاری پر هزینه مراسمات آنچنانی با بلیط های گران قیمت و صد البته حمایت دولتی از تهیه کنندگان کجا؟
کد خبر: ۸۵۴۳۶۵۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر جشن «عید بندگی» توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در پارک کوهستان برگزار شد. یادداشت زیر توسط یکی از مخاطبین  عصرفرهنگ در این خصوص ارسال شده است:

انتخاب پارک کوهستان به علت دارا بودن محیط مناسب برای برگزاری یک جشن در فضای باز قابل تقدیر است. زیرا پارک کوهستان مشکلات سایر پارک های شهر که پیش از این میزبان چنین جشن هایی بوده اند را ندارد.  وجود فضای پارکینگ بسیار وسیع همچنین محیط مناسب در داخل فضای پارک که پارک کوهستان را به یک آمفی تئاتر بدون سقف با هوای دلنشین تبدیل کرده بود، مهمترین مزیت های پارک کوهستان نسبت به سایر پارک های شهر یزد است.


از طرفی برگزاری مراسمی که خنده را رایگان مهمان لب عامه مردم می کند امری قابل ستایش است. برگزاری اینگونه جشن ها که با حمایت اسپانسر چند ساعتی فضای سرگرمی خانواده ها را در محیطی سالم فراهم می کند کجا و برگزاری پر هزینه مراسمات آنچنانی با بلیط های گران قیمت و صد البته حمایت دولتی از تهیه کنندگان کجا؟


حسین کمالی مجری این برنامه بود. مصطفی راغب خواننده یزدی در این مراسم دو اثر ارائه داد بعد از او مجاهدی فر مداح اهل بیت با مدیحه سرایی در شان حضرت علی(ع) لحظاتی معنوی را مهمان پارک کوهستان کرد. جوان ورزشکار یزدی و یک مخترع نیز از مهمانان این مراسم بودند، شعبده بازی هم بخش دیگری از این جشن بزرگ بود. اما این جشن با تمام خوبی ها هنوز هم یک نقطه ضعف دارد و آن ضعف محتوایی است. جشنی که به نام عید فطر برگزار شد اثر چندانی از این عید بزرگ مسلمانان نداشت.
شاید بهتر بود با استفاده از یکی از کارشناسان مذهبی که تعدادشان هم در استان کم نیست، اندکی هم به عظمت عید فطر پرداخته می شد. حتی با توجه به این که اکثر مخاطبان اینگونه مراسمات را خانواده ها تشکیل می دهند می توان بخشی هم ویژه خانواده ها با کمک کارشناسان  این بخش در نظر گرفت.
به امید تداوم و هر چه بهتر شدن چنین حرکات مثبتی در شهر یزد...

ارسال نظرات