خبرهای داغ:
شرکت ایران با 50 ورزشکار در 9 رشته؛

کاروان ورزشی 9 نفره دامغان عازم رقابت‌های "المپیک ویژه 2015 آمریکا" شد

کاروان ورزشی 9 نفره شهرستان دامغان شامل شش ورزشکار و سه نفر از اعضای کادر فنی و سرپرستی به عنوان بخشی از کاروان 50 نفره کشورمان شرکت کننده در رقابت‌های المپیک ویژه 2015 آمریکا " ورزشکاران کم‌توان ذهنی" با برگزاری آئینی عازم این مسابقات شدند.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۵۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، سرپرست کاروان اعزامی ورزشکاران شهرستان دامغان و سرپرست تیم ملی فوتبال پنج نفره المپیک ویژه کشورمان در این مراسم که با حضور مدیرکل بهزیستی استان سمنان، برخی نمایندگان شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی دامغان و خانواده این ورزشکاران در محل سالن همایش‌های بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: المپیک ویژه 2015 لس آنجلس آمریکا از 30 تیرماه لغایت 12 مرداماه 94 با شرکت ورزشکاران کم‌توتن ذهنی 177 کشور در 22 رشته ورزشی برگزار می‌شود.

علی‌رضا خراسانی اضافه کرد: ورزشکاران کاروان 50 نفره جمهوری اسلامی ایران اعزامی به این مسابقات در 9 رشته ورزشی دوچرخه سواری، فوتبال پنج نفره، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دومیدانی، اسکیت، وزنه برداری و بوچی، با شرکت کنندگان دیگر کشورها رقابت می‌کنند.

وی افزود: محمود نوری، مهدی فولادی، رحمت الله بابو شوکت آبادی، محسن خورشید سوار و رضا راید‌پور، اعضای تیم ملی فوتبال پنج نفره، محمد حسن اکبری عضو تیم دوچرخه سواری، علی‌رضا خراسانی و محمد‌رضا قنبری سرپرست و سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره و سید مسعود سید مؤمنی سرمربی تیم ملی بدمینتون المپیک ویژه کشورمان، اعضای کاروان اعزامی از دامغان به این مسابقات هستند.

سرپرست تیم ملی فوتبال پنج نفره المپیک ویژه کشورمان با اشاره به روند آماده سازی ورزشکاران کم توان ذهنی کشورمان جهت حضور در المپیک ویژه 2015 لس آنجلس آمریکا گفت: این تلاش مستمر از شهریور‌ماه سال گذشته با اعلام لیست 95 نفره ورزشکاران کشورمان به مسئولان برگزار کننده المپیک ویژه در آمریکا آغاز شد.

خراسانی تصریح کرد: پس از تأیید سهمیه 50 نفره جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در این مسابقات، مربیان ما در 25 جلسه آموزشی و توجیهی شرکت نموده و شش اردو نیز برای ورزشکاران شرکت کننده برگزار شده است، ضمن آنکه پنج نفر از ورزشکاران المپیک ویژه شهرستان دامغان در طول این مدت در مسابقات بین المللی منطقه منا شرکت نموده و موفق به کسب دو مدال ارزشمند طلا و پنج گردن آویز نقره و برنز شدند.

سرپرست کاروان اعزامی ورزشکاران شهرستان دامغان به المپیک ویژه 2015 آمریکا، ورزشکاران کم‌توان ذهنی این شهرستان را انسان‌هایی توانمند و با اراده و دارای عناوین ارزشمند جهانی در دوره‌های قبلی این المپیک برشمرد و افزود: در المپیک ویژه 2011 آتن ورزشکار دونده دامغانی توانست به تنهایی دو مدال ارزشمند طلا و نقره برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به این ورزشکاران توانمند خاطر‌نشان کرد: در مسابقات 2007 پکن تیم پنج‌نفره فوتبال المپیک ویژه دامغان به نمایندگی از کشورمان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی جهان شد و در 2011 آتن نیز این تیم با سه بازیکن دامغانی نایب قهرمانی ارزشمند خود را تکرار کرد، که امیدواریم این نتایج درخشان در مسابقات 2015 آمریکا نیز تکرار شده و ارتقا یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها