سردار غیاثی:

دانشگاه ها در حال تبدیل به خانه احزاب است/ در انتخابات پیش رو مبانی رهبری را تبیین کنیم

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) ضمن تاکید به داشتن بصیرت لازم از سوی دانشجویان گفت: امروز متاسفانه دانشگاه ها در حال تبدیل به خانه احزاب است.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۸۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

سردار سید هاشم غیاثی، در جلسه صمیمی با شرکت کنندگان در طرح ولایت استان خراسان رضوی در مشهد ضمن تبریک عید سعید فطر اضافه کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان سه ماه نیایش هستند. در تاریخ نقل شده است که کشتی نوح اول ماه رجب حرکت کرد و روز عید فطربه لنگرجودی رسید . افراد این کشتی اهل نجات اند ، پسر نوح سوار کشتی نشد و غرق شد، امروز هم اگر هرکسی که بخواهد دنباله رو ولایت نباشد و سوار این کشتی نشود به انحراف کشیده خواهد شد.

غیاثی ادامه داد: اعمال سال از ماه رجب شروع ودرماههای شعبان ورمضان ادامه پیدامی کند و9 ماه بعد متکی به این سه ماه است. در وسط این ماه نیمه شعبان گلی می روید که منجی عالم بشریت است  چهار حماسه ساز کربلا نیز در این ماه متولد می‌شوند که اینها تماما حکمت دارد و پیامی که این موضوع می دهد این است که راه انتظار از کربلا می‌گذرد. بسیج و سپاه نیز مولود سوم شعبان است

وی با اشاره به تکلیف سپاه در انقلاب اسلامی گفت:  وظیفه سپاه درقانون اساسی حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است انقلاب به آسانی بدست نیامده و در این راه هزینه های زیادی داده است.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی اضافه کرد: ارتباط با امام عصر(عج) به وسیله خواندن دعاهای مختلف از قبیل آل یاسین و دعای عهد ودعای ندبه وحضوردرجمکران است  تمام تلاش های ما در راستای فرج و نهضت انتظار باشد.

غیاثی افزود: یک منتظر واقعی باید این را بداند که عشق به حضرت مهدی (عج) ولای رهبری است. یک منتظر واقعی باید همواره از شیوه های دشمن با خبر باشد و در جهت رشد و تعالی اخلاقی و معنوی خویش تلاش کند و اگر در شرایط موجود عنصر آگاهی را سرلوحه قرار ندهیم سست خواهیم شد و خواهیم لغزید.

وی خطاب به دانشجویان، ادامه داد: شما به عنوان خواص و نخبگان همواره باید شرایط را رصد کنید. ما امروز در جنگ نرم با دشمن هستیم. من به شما اطمینان می‌دهم که شرایط جنگ نرم همان قداست هشت سال دفاع مقدس را دارد. در جنگ سخت شهادت و اسارت وجانبازی داریم؛ اما در جنگ نرم غفلت، باعث انحراف از دین خواهد  شد.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی  ادامه داد: در جنگ سخت دشمن سعی در نفوذ به سنگر های مرزی و انهدام آنها را دارد؛ اما در جنگ نرم سنگر های معنوی را هدف می‌گیرد. امروز خاکریز ها در دانشگاه ها و مدارس و حتی پیاده‌روهای ما زده شده است و اگر امروز شرایط جامعه را بدین صورت می‌بینید به خاطر این است که ما نتوانستیم به درستی به وظایف خود عمل کنیم.

غیاثی ادامه داد: دشمن تلاش دارد فرصت های مارا به تهدید تبدیل کند. نرم افزارهای موبایلی اسرائیلی که امروزه در دست جوانان ماست اگر مدیریت نشود در آینده ای نه چندان دور می‌تواند تهدید باشد و اثراتی مخربی بر جای بگذارد. بایستی در دانشگاه در حوزه‌های ایجابی و سلبی برنامه داشته باشیم  و با توجه به شرایط موجود باید برنامه ریزی درست داشته باشیم.

 وی با دادن تذکری جدی در مورد وضعیت دانشگاه‌ها، گفت: امروز اتاق فکر عناصر رادیکال تلاش دارد که فرصت هارا به تهدید علیه ما تبدیل کند و ما اگر بصیرت لازم را نداشته باشیم، تشخیص شبهات فکری که متاسفانه کم هم نیستند مشکل ساز خواهد بود. امروز متاسفانه دانشگاه ها دارد به خانه احزاب تبدیل می‌شود.

سردار غیاثی گفت: ما امسال انتخابات را در پیش داریم. انتخابات یک فرصت است . در موضوع انتخابات باید تلاش کنیم که مبانی رهبری را تبیین کنیم.

وی در مورد کنسرت های دانشگاهی گفت: در بعضی از شهرها کنسرت و جشن ها به دانشگاه ها کشیده شده است. ما به جای اینکه در دانشگاه به علم بپردازیم توجهمان را به کنسرت ها و تئاتر ها و از این قبیل برنامه ها معطوف کرده ایم.

غیاثی گفت:  اگر یک بسیجی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد بسیجی نیست در امر احیای فریضه های دینی هر فرد باید عکس العمل به موقع داشته باشد.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در قانون حمایت از آمران به معروف صراحتا ماموریت می‌دهد که بسیج می‌تواند تذکر لسانی  را انجام دهد و دستگاه‌  قضایی موظف است که ازاین افراد حمایت کنند.  اگر در جامعه منکرات افزایش یافت قطعا دگرگونی ارزش ها اتفاق می افتد و مانند کربلا، باطل جای حق را خواهد گرفت و ما باید در این زمینه پیش بینی ها لازم را داشته باشیم.

وی افزود: رهبری به بسیجی ها فرمودند که تلاش کنید که معرفت خود را بالا ببرید. ایشان فرمودند برای بالا بردن معرفت  راههایی وجود دارد که یکی مأنوس بودن با قرآن و دیگر  توجه به نوشته های شهید مطهری است. در این دوره ها باید عوامل موثر در شخصیت های معاصرمثل شهیدمطهری را بررسی کنیم امروز دشمن به این نتیجه رسیده که تا زمانی که قرآن در بین مسلمانان است سلطه گری ناممکن خواهد بود. ما معتقدیم که قرآن یک مجموعه کاملی است برای هدایت بشریت و خدای نکرده نباید قرآن در بین افراد مدعی انقلاب محجور بماند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ترس دشمن از قرآن است، افزود: مأنوس بودن با قرآن مستلزم برنامه ریزی است. اگر امروز به آن بی توجهی کنیم باید پاسخگوی اعمال خود باشیم. 

غیاثی با اشاره به دوره طرح ولایت گفت: این دوره ها اردوگاهی است برای مقابله با دشمن و باید از خدواند بخواهیم که بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک وار عطا بفرماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها