عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج :

فیلتر بعضی از شبکه های ماهواره ای حتی در کشورهای غربی

تأثير برنامه هاي ماهواره بر افكار عمومي و عملكرد آن را به ويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري نبايد از نظر دور داشت.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۲۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
مهدی عیسی زاده عضوکمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: ماهواره، يكي ازرسانه هاي قدرتمند ارتباط جمعي به شمار مي آيد. اين ابزار، به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد خود، قادر است پيام هاي تصويري را به دورترين نقاط منتقل كند و تعداد بي شماري از افراد را درسرتاسر دنيـا مـورد خـطاب قرار دهد. همـچنان كـه ماهــواره مي تواند در هوشيار كردن، اطلاع رساني و در حوزهْ پژوهش، سياست و... نقش مهمي داشته باشد؛ که البته برنامه هاي تخريبي و نابهنجاري نيز دارد؛ بدين ترتيب، تأثير برنامه هاي اين ابزار قدرتمند بر افكار عمومي و عملكرد آن را به ويژه از نظر تربيتي و جامعه پذيري نبايد از نظر دور داشت.

ارتباطات، به وسيله ماهواره، اينترنت ونظاير آن، دگرگوني هاي عميق اقتصادي و اجتماعي را به همراه آورده و اين پرسش را پيش روي ما نهاده كه به منظور هم گام شدن با آن ها و بهره وري مطلوب از آن ها، بايد چه شيوه ها وابزارهايي را برگزيد تا در جامعه نيز فضايي در خور پذيرش آن ها به وجود آيد.

در ایران برخلاف اکثر جاهای دنیا هیچ گونه فیلتری نسبت به شبکه های ماهواره ای وجود ندارد و تمام برنامه چه مفید و اخلاقی و چه غیرمفید و غیر اخلاقی در دسترس همگان قرار دارد. و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه برای مخاطبین ایرانی در نظر گرفته نشده

وی در خاتمه از کلیه مسولین بویژه مسولین در حوزه فنآوری و مخابراتی خواست تا با راهکارهای پیش رو عدم دسترسی برای کانالهای ضد ارزشی ایجاد شود . تا مردم با خیال آسوده تری از دیدن شبکه های مفید ماهواره ای مثل برنامه های علمی ، پزشکی ومطالعات دانشگاهی  استفاده کنند.

 



ارسال نظرات