عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج :
برنامه های ماهواره تلاش مي‌كنند تا زيور عفاف را به عنوان يك عامل مخرب جلوه دهند و تعهد و پايداري افراد خانواده را نسبت به هم از ميان ببرند.
کد خبر: ۸۵۴۳۴۵۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
دخیل عباس زارع زاده مهریزی عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: به دلایل گوناگون، عده زیادی در کشور ما به ماهواره روی آورده اند. اخیرا در بعضی از کانال های ماهواره ای سریال هایی به نمایش درمی آیند که عده ای معتقدند محتوای آنها با روح و طبیعت خانواده ایرانی در تعارض آشکارند. پرسش این است: به چه دلیل این همه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان وجود دارد؟ آیا این سریال ها بر خانواده و اعضای آن تاثیر دارند؟

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشوردر ادامه گفت: برنامه‌ريزي جهان غرب در جهت هويت زدايي، دين زدايي، خانواده‌‌ستيزي و خانواده گريزي است و براساس اين محورها به توليد فيلم و برنامه‌ مي‌پردازد. نگاه اساسي فيلم‌هايي كه توسط رسانه‌هاي غربي توليد و از طريق ماهواره به طور رايگان در اختيار خانواده‌ها قرار مي‌گيرد از ميان بردن نگاه غیرتمندانه مردان و عفت زنان در خانواده است. آنها تلاش مي‌كنند تا زيور عفاف را به عنوان يك عامل مخرب جلوه دهند و تعهد و پايداري افراد خانواده را نسبت به هم از ميان ببرند.

زارع زاده مهریزی اظهار کرد : عدم ازدواج ، عادی سازی دوستی های دختران و پسران، از بین رفتن اخلاق و از هم گسیختگی خانوادگی، تماما مضامینی هستند که در برنامه های ماهواره لحاظ شده و دامنه این برنامه ها حتی به دوردسترس ترین روستاها ما نیز سرایت کرده و خانوادها از آسیب آن در امان نیستند.

وی در ادامه اشاره کرد: مسلما مضرات ماهواره از فواید آن بیشتر است اما شبکه های داخلی نیز باید جاذبه های سمعی و بصری خود را افزایش دهند و همواره خطرات  استفاده از ماهواره را بصورت علمی با دلیل و منطق گوشزد کنند. باید توجه داشته باشیم هرگز از اهرم فشار و زور برای برچیده شدن ماهواره استفاده نکنیم زیرا ممکن است باعث لجاجت اجتماعی را دربرداشته باشد و همین مسئله باعث ترغیب افراد در استفاده از این پدیده شوم بشود.

ایشان در خاتمه خاطرنشان کردند: باید از هر طریقی مردم را نسبت خطرات ماهواره آگاه کرد حتی میشود از طریق سایر فن آوریهای ارتباطی مانند تلگرام ،واتس آپ و...  با ارسال پیام های مختلف مردم را از خطرات استفاده از ماهواره آگاه ساخت .

 

 

ارسال نظرات