معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان ضمن بررسی حادثه وقوع سیلاب تابستانی شهر سقز از نزدیک گفت: حجم عظیم بارندگی و شدت بارش‌ها در حادثه سیلاب تابستانی شهر سقز در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۳۳۵۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان از نزدیک حادثه وقوع سیلاب تابستانی شهر سقز را بررسی و دستورات لازم را جهت هماهنگی دستگاه های اجرایی این شهرستان اتخاذ کرد.

امیر قادری ضمن تشریح چگونگی وقوع سیل در شهر سقز، اظهار کرد: حجم عظیم بارندگی و شدت بارش ها در این حادثه در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است به طوریکه در مدت زمان کمتر از 45 دقیقه در ایستگاه هواشناسی کس‌نزان سقز بیش از 60 میلی متر بارش به ثبت رسید که این حجم فراوان بارش موجب جاری شدن غیر منتظره سیلاب تابستانه در این شهر شد.

وی افزود: بارش های ناگهانی شهر سقزشرایط را برای جاری شدن سیل فراهم ساخت که در نهایت باعث آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی، بازار و واحدهای تجاری در برخی از محل های شهر سقز شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: در این راستا بلافاصله هماهنگی ستاد بحران در محل فرمانداری سقز تشکیل شد و دستگاه های اجرایی در اسرع وقت براساس شرح وظایف خود برای رسیدگی به حادثه و کمک به آسیب دیدگان احتمالی وارد عرصه شده و اقدامات لازم را به عمل آوردند.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه نیز با بازدید از مناطق حادثه دیده از جمله بازار شهر سقز از نزدیک میزان خسارات ناشی از وقع سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

قادری گفت: شهروندان سقزی ضروریست با رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات احتمالی در موارد مشابه در آینده از آمادگی لازم برخوردار باشند و با تیم های امداد و نجات ستاد بحران شهرستان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف شهر شناسایی شد، در ادامه عنوان کرد: در این زمینه مقرر شد در حداقل زمان ممکن شرایط برای اجرای سازه های نگهبان و دیواره ها و امکانات مهار سیل آب در نقاط حادثه خیز شهر سقز احداث تا در صورت بروز حادثه های مشابه میزان خسارت کاهش یابد.

معاون عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: در حال حاضر نیز تیم های کارشناسی مشغول برآورد خسارات مالی این حادثه هستند که آمار و اطلاعات جمع آوری شده متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید و خوشختانه نیز تا این لحظه هیچ گونه تلفات جانیناشی از این سیل گزارش نشده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران و نیز احاد مردم برای رویارویی و مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.

ارسال نظرات