توسعه فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مشارکت همگانی است

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای عالی بسیج فرهنگیان استان گفت: توسعه فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۸۵۴۳۳۳۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان روز گذشته در نشست شورای عالی بسیج فرهنگیان استان از حجاب به عنوان یکی از آموزه های دینی مورد تاکید قرآن کریم نام برد و گفت: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و نقش آن در زندگی انسان ، جایگاه عفاف را مهم دانست و گفت: توسعه فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند مشارکت همگانی و پیگیری و اهتمام کلیه دست اندرکاران است.

قربانی یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش استان را تقویت و تعمیق فرهنگ بسیج ، ایثار و شهادت، گفتمانهای دینی، قرآن پژوهی، اقامه نماز و حجاب و عفاف عنوان نمود و بر اجرایی شدن برنامه ها و مصادیق پیش بینی شده در این خصوص تاکید کرد.

وی خواستار ارائه راه کارهای عملیاتی و برنامه های تشویقی و آموزشی برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در سطح مدارس استان شد و از موفقیت آموزش و پرورش کردستان در پیگیری برنامه های حجاب و عفاف و اقامه نماز در سطح استان خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و بسیج در پیگیری برنامه ها و تعاملات صورت گرفته ، از همکاری نزدیک سپاه پاسداران با آموزش و پرورش تقدیر و اظهار داشت: همدلی و همفکری این دو مجموعه ، موجب پیشبرد امور در سطح استان شده است.

در ابتدای این نشست نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و رییس شورای قشر بسیج فرهنگیان استان از شورای اندیشه و همفکری بسیج به عنوان بازوان توانای نظام تعلیم و تربیت در راستای پیگیری راهبردهای استانی با هدف کمک و مشارکت فکری در اجرای برنامه ها نام برد.

وی از تهیه و ارسال دستور العمل حجاب و عفاف به واحد های اداری و آموزشی جهت اجرا در سال تحصیلی جدید خبر داد و خواستار همفکری و ارائه نظر توسط اعضای شورا در خصوص نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح مدارس استان شد.

ارسال نظرات