هفته ناجا فرصتی برای ارائه سیمای اجتماعی پلیس

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، هفته ناجا را فرصتی برای ارائه سیمای اجتماعی پلیس دانست.
کد خبر: ۸۵۴۳۲۷۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبر گزاری بسیج ، سردار معصوم بیگی در چهارمین جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته ناجا، هفته ناجا را فرصتی برای ارائه سیمای اجتماعی پلیس دانست و گفت: یكی از مولفه های این امر تقویت حوزه تعاملی ناجااست  .

جانشین پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: این حوزه بر خلاف حوزه تقابلی ناجا (برخورد با متخلفان) دارای پهنای بسیار گسترده ای است به طوری كه در جامعه بخش عمده ای در حال زندگی قانونمند هستندكه در ارتباط با این بخش جامعه، ناجا می بایست با رحمت حداكثری برخورد و تعامل سازنده ای داشته باشد.

وی افزود:رفتار كاركنان ناجا می تواند مردم را پشتیبان و حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی نماید و هم آنها را دچار دلزدگی نماید، این موضوع مهمی است كه باید به آن توجه كامل داشت.

سردار معصوم بیگی گفت :در هفته ناجا اصل جامعه محوری پلیس در تولید امنیت باید پر رنگ شود و به مشاركت و نقش مردم درتولید امنیت در این هفته بیش از گذشته پرداخته شود.

وی ادامه داد: گفتمان سازی از دیگر موضوعاتی است كه در هفته ناجا باید به آن اهتمام شود و باید از طریق توانمند سازی و آگاه سازی مردم در پیشگیری از جرم ظرفیت مردمی فعال تر كرد.

وی افزود: اگر مردم را در پیشگیری از جرایم با آگاه سازی توانمند سازیم و آنها را از شرایط وقوع جرم دور سازیم حتما بزهكاران را با كاهش موقعیت ارتكاب جرم مواجه می نماییم ، این یعنی كنترل جرم و افزایش رضایت مردم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید بستر مشاركت عمومی مردم در تولید امنیت را ظرفیت سازی و بكارگیری نماید و هفته ناجا فرصت خوبی برای این امر است.

سردار معصوم بیگی، رفتار و سلوك دینی و حرفه ای را دو مولفه مهم برای كاركنان دانست و گفت: اگر می خواهیم در هفته ناجا توفیقات بیشتری داشته باشیم لازم است بر روی دو مولفه ذكر شده كار بیشتری انجام دهیم.

ارسال نظرات