مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت در بعدازظهر امروز و اوایل شب در تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۳۲۴۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج احد وظیفه گفت: عصر امروز انتظار رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی که به دلیل رشد ابرهای جوششی است در استان تهران، قزوین، قم، مرکزی و البرز وجود دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته حداکثر سرعت وزش باد در تهران در فرودگاه مهرآباد به حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید، اظهار داشت: عصر امروز وزش باد شدید اما با سرعتی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت رخ خواهد داد که شرایطی مانند دیروز از نظر آشوبناکی و جریان موجی نخواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: البته در ارتفاعات شمال استان تهران رگبار، رعد و برق و بارش شدید پیش بینی می شود، اما در پایین دست چنین شرایطی وجود ندارد.

احتمال سیلاب در ۵ استان

وی افزود: اما امروز برای جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب لرستان، سیلاب، آب گرفتگی معابر، رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی می شود.

وظیفه یادآور شد: همچنین در فارس و کرمان نیز رگبار و رعد و برق شدید انتظار می رود.

به گفته وی، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان نیز رگبار، رعد و برق و سیلاب پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی و همچنین شرق استان کرمان وزش باد شدید به همراه گرد و خاک پیش بینی می شود که دید افقی را در سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل تا حدود هزار متر کاهش می دهد.

وی در خصوص احتمال بروز گرد و خاک در پایتخت برای عصر امروز تاکید کرد: در حال حاضر پیش بینی گرد و خاک بسیار دشوار است، چرا که گاهی بادهایی با سرعت حدود ۱۰ متر بر ثانیه نیز مانند روز شنبه هفته جاری در تهران و البرز چنان گرد و خاکی را پدید می آورد که دید افقی را تا هزار متر کاهش می دهد که این بستگی به میزان رطوبت و سطحی که وزش باد در آن رخ می دهد، دارد که چنانچه در خاک های مستعد مانند اراضی کشاورزی رها شده و یا بستر رودخانه ها رخ دهد، گرد و خاک شدیدی به وجود می آورد.

ارسال نظرات