حجت‌الاسلام کریمخانی بابیان اینکه هویت زن، حیای او است، اظهار داشت: هویت اجتماعی زن مسلمان باید نماد عفت، عزت و استقلال باشد و جز درراه خدا و با حفظ حریم عفت و حیا در جامعه قدم نگذارد.
کد خبر: ۸۵۴۳۱۵۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریمخانی کارشناس مذهبی و استاد حوزه، در نشست با جمعی از خواهران دانشجوی بسیجی، با اشاره به هویت زن مسلمان گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام زنان است و یک زن مسلمان، باید زندگی و منش خود را بر اساس سیره زندگی این بانوی بزرگ تنظیم کند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) نه‌تنها الگوی زنان، بلکه الگوی مردان نیز هستند و امام زمان(عج) هم از ایشان الگو گرفته‌اند.

استاد حوزه تصریح کرد: زن در طول زندگی خود در جامعه، سه جایگاه مهم دختری، همسری و مادری را بر عهده دارد که باید تلاش کند تا دختر پاک‌دامن و خوبی برای پدر و مادر، همسری مهربان و دلسوز برای شوهر و مادری فداکار برای فرزندان خود باشد.

حجت‌الاسلام کریمخانی تأکید کرد: والاترین جایگاه برای یک زن، نقش مادری اوست که با امر سخت و مهم تربیت فرزند و ساختن انسان‌های صالح تکمیل می‌شود و به همین دلیل بهشت زیر پای مادران است و هیچ‌گاه گفته نشده که بهشت زیر پای دختران یا همسران باشد.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه هویت زن، حیای اوست، ابراز داشت: هویت اجتماعی زن مسلمان باید نماد عفت، عزت و استقلال باشد و جز درراه خدا و با حفظ حریم عفت و حیا در جامعه قدم نگذارد.

وی گفت: هر چه کالایی در بازار زیادتر باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند و زن نیز چنین است به‌طوری‌که هرچقدر در مقابل نامحرمان پوشیده‌تر، عفیف‌تر و دست‌نیافتنی‌تر باشد، ارزش او بالاتر است.

حجت‌الاسلام کریمخانی اظهار داشت: زن مسلمان، ضمن باحیا و عفیف بودن، می‌تواند حضوری مؤثر در جامعه داشته باشد و درس خواندن یا کار کردن وی، منافاتی با جایگاه اسلامی او ندارد؛ بنابراین باید خواهران دینی ما تلاش کنند تا با تقویت علم دینی، هویت دینی خود را تثبیت کرده و فرزندانی صالح و نیکو تربیت کنند.

 

ارسال نظرات