خطیب نماز عید سعید فطر در ابرکوه گفت: در ایران اسلامی جامعه سالم به سلامت معنوی است و« اسلام سکولاری» در آن جایی ندارد.
کد خبر: ۸۵۴۲۹۵۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز عید بندگی، عید سعید فطر ضمن بیان نصایح رسول اکرم(ص) به ابوذر(ع) در جلد 74 بحار اظهار داشت:  یک ماه رو به خدا کردیم  تا تمرینی باشد که ظرف  یازده ماه آینده بی تقوا ئی نکنیم و پشت به خدا ننمائیم؛ قرآن بر سر گذاشتیم  تا اعلام کنیم جایگاه  کلام وحی روی سر ماست پس مواظب باشیم اوامر قرآن را از این  پس نادیده  نگیریم.


امام جمعه ابرکوه در خطبه دوم گفت: امیر المومنین(ع) میفرمایند: هر روزی که در آن گناه و نافرمانی خدا نشود آنروز عید است؛ و روز اول شوال نیزبه نام عید نام گذاری شده زیرا شادی برای یک ماه پاک زیستی است.

خطیب نماز عید فطر در ابرکوه تاکید کرد: طرح شادهای کاذب افکار مردم را از شادی های حقیقی منصرف می کند؛ شادی کاذب ملاک و اینکه مردم را با ساز وآواز  و مطرب شاد کنیم این شادی منکر است.

حجت الاسلام حسینی شادی حقیقی را عمل به دستورات اسلام بیان کرد و گفت: جامعه اسلامی چون آمر به معروف و ناهی از منکر است جامعه سالم به سلامت معنوی است، در ایران اسلامی  اسلام سکولاری جائی ندارد تا بخواهیم با آزادی ها و بی بند باری ها شادی را تفسیر کنیم.

وی ضمن تاکید احترام به حقوق یکدیگر در جامعه بیان داشت:  ایجاد سر و صدا ها و مزاحمت های صوتی، بلند کردن صدای پخش ماشین و آزردن دیگران جایز نیست بعضی جوانان عزیز شادی خیلی خود را به بهای ناراحتی دیگران تمام نکنند؛ در مراسم عروسی ها کاری کنید مردم از دل و جان  به شما تبریک بگویند نه اینکه  با ایجاد ترافیک و انجام حرکت های سبک، اسباب نارضایتی عمومی را فراهم نمایید.

حسینی مراعات کردن قانون توسط عموم مردم را باعث ایجاد آرامش و اعتدال بیان کرد و افزود: فروشندگان عزیز فقط در مغازه خود حق نمایش و فروش جنس دارند پیاده رو حق عموم مردمی است بند آوردن  پیاده رو ها  اسباب  نارضایتی مردم را فراهم می کند و شرعاً و عرفاً کار صحیحی نیست که با چیدن جنس  خود در راه مردم را بند بیاوریم.

خطیب نماز عید فطر در ابرکوه تغیر کاربری  اراضی کشاورزی را خلاف قانون عنوان کرد و افزود: پس از انقلاب  تا کنون 70هزار  هکتار از اراضی در استان یزد از چرخه کشاورزی خارج شده است؛ فرصت های کشاورزی را از دست ندهیم  و ابرکوه که همیشه قطب کشاورزی بوده هر چند با بحران آب مواجه است با تدبیر  جدید شیوه آبیاری و یا گلخانه ای سعی کنیم کشاورزی را حفظ کنیم.

وی در ادامه والدین را ملزم به حمایت  تربیتی، پرورشی و نظارتی دانشت و افزود: خانواده ها با دقت فرزندان را که سرمایه های معنوی خانواده و جامعه هستند را حفظ کنند و مراقب باشید در دام شیطان های فریب کار که دام ها را برای شکار کردن ایمان و آبروی جوانان گسترده اند نیفتید.

ارسال نظرات