امام جمعه مهردشت: زکات عید فطر برای ارحام و خویشان اولویت دارد اما پدر نمی تواند زکات خود را به فرزند و همچنین فرزند نمی تواند زکات را به پدر و مادر خود بدهد هر چند نیازمند باشند، چون اینها واجب النفقه هستند.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۷۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده امام جمعه بخش بهمن با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای گفت: مهمترین خواسته دولت ایران در مذاکرات برداشته شدن دفعی و یکباره تحریم ها در روز اجرای توافق ، عدم بازرسی از مراکز نظامی و همچنین ادامه فعالیت های هسته ای می باشد.

حجت الاسلام علیزاده افزود: اما اخبار ضد و نقیضی می رسد که لغو تحریم ها 8 سال بعد اتفاق می افتد و تحریم های مربوط به موارد غیر هسته ای باقی خواهد ماند، ما شاهدیم دقایقی بعد از پایان مذاکرات رییس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه اش گفتند تحریم های مربوط به تروریسم، حقوق بشر و موشک های بالستیک پا بر جا می ماند.

علیزاده با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان در پاسخ به دانشجویان که سوال شد: در صورت توافق با آمریکا چه خواهد شد؟  فرمودند: مبارزه با استکبار هیچ گاه تعطیل بردار نیست و امروز آمریکا کامل ترین مصداق استکبار است. 

وی خاطر نشان کرد: وقتی مفسر سیاسی آمریکایی می گوید مذاکره با آمریکا بسیار خطرناک است  و نمی شود به آمریکا اطمینان کرد و هیچ گاه بر تعهداتش در توافقاتی که داشته پایبند نبوده است. پس به گفته ی رهبری باید مراقب بود چرا که امریکا به تعهد خود در قبال دوستان عمل نمی کند چه رسد به ملت هایی که با آنها دشمن است.

خطیب جمعه بخش بهمن در سالروز تأسيس نهاد شوراي نگهبان ضمن تشکر از زحمات خدمتگزاران در این عرصه ی حساس عنوان کرد: شوراي نگهبان حافظ اسلاميت نظام و پاسدار قانون اساسي است و بود و نبود اين شورا به معناي بود و نبود نظام جمهوري اسلامي است.

علیزاده با تبریک عید سعید فطر تصریح کرد: در استان یزد زکات فطریه برای هر نفر 5 هزار تومان مشخص شده و احتیاط واجب است کسانی که نماز عید فطر میخوانند قبل از نماز باید آن را پرداخت و یا کنار بگذارند و کسانی که به هر دلیل نماز نمی خوانند تا ظهر فرصت دارند بدهند.

امام جمعه مهردشت ادامه داد: زکات عید فطر بهتر است به فقیر داده شود ، ارحام و خویشان اولویت دارند. اما پدر نمی تواند زکات خود را به فرزند و همچنین فرزند نمی تواند به پدر و مادر خود بدهد هر چند نیازمند باشند، چون اینها واجب النفقه هستند.

وی تصریح تاکید کرد: به لطف خدا نماز عید فطر فردا ساعت 30 : 7 رسمی در زمین چمن مهردشت اقامه می شود و عزیزان وسایل مورد نیاز اعم از زیر انداز و مهر به همراه داشته باشند.

گفتنی است مردم بخش بهمن در نماز جمعه حمایت همه جانبه خود را از مردم بی دفاع یمن اعلام کرده و با جمع آوری کمک های نقدی به گفته ی مقام معظم رهبری لبیک گفتند، که فرمودند: علت اصلی بمباران خانه و کاشلنه مردم یمن؛ غیظ و عصبانیت سعودی ها و حامیانشان از نفوذ ایران در منطقه است.

ارسال نظرات