امام جمعه یزد:

دولت با جمع بندی مذاکرات دستپاچه نشود/با مذاکرات، قدرت علمی و هسته‌ای ایران ثابت شد

امام جمعه یزد با اشاره به دستاوردهای مذاکرات هسته ای یادآور شد: ایران اسلامی متمدن و دارای فضایل و کمالات بسیار و قدرت علمی و هسته ای است و در مسیر علم پیش می رود و اکنون با این مذاکرات و مقاومت خود، این موضوع را تثبیت کرد.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۷۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: تقوا ماحصل روزه داری در ماه مبارک رمضان است و اینکه در مقابل وسوسه های شیطانی مقاومت کنیم و به آنها نه بگوییم.

وی با اشاره به درخواست معصومین(ع) از خداوند پس از خارج شدن از ماه مبارک رمضان گفت: احساس تقرب به خداوند و رسیدن به پاکیزگی‌ها و خوبی‌ها و تثبیت اعمال براساس عمل صالح و  رضایت خداوند  و همچنین پایین نیامدن از درجه‌ای که به واسطه ماه رمضان به دست آمده از خواسته‌های معصومین  اهل بیت(ع) است و ما نیز باید چنین باشیم.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تأکید کرد: باید همیشه در مقابل دشمن و دشمنی‌های او  ایستاد و هرگز در مقابل ظلم ظالم تسلیم نشد.


آیت الله ناصری افزود: مکتب ما مکتب علوی و حسینی است و خواسته خداوند از ما ایستادگی و مقاومت در برابر کسانی است که می‌خواهند به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.


وی ادامه داد: بنا به دستور فقها در باب جهاد هر گاه دشمن قصد هجوم علیه ما را دارد باید از خود دفاع کنیم و جهاد بر همه واجب است و چنانچه دشمن بخواهد رابطه‌ای مسالمت آمیز داشته باشد باید مراقب خدعه و نیرنگ او بود.


امام جمعه یزد با شاره به آیه‌ای از  قرآن کریم خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به دشمن دل ببندیم و در برابر آن زانو بزنیم دشمن هیچ گاه به ما کمک نخواهد کرد و از کمک خداوند هم محروم خواهیم شد و بدایند که غیر از خداوند ولی و سرپرستی ندارید.


آیت الله ناصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ضمن قدردانی  از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: مقاومت ایران تحسین دشمن را برانگیخت و غربی ها خود به این قضیه اعتراف کردند که وزیر امور خارجه ایران فردی دقیق  و وطن پرست است و همچنین تحریم ها آن چنان که خواسته آنها بود ایران را از پای در نیاورد و انها خود از تحریم ها زیان دیدند.


وی با بیان اینکه مسئله هسته ای توطئه بزرگی بود که دشمنان  علیه ایران به راه انداخته بودند، ادامه داد: غربی ها می خواستند به بهانه مسئله هسته ای حیثیت ایران را در دنیا لکه دار کنند و همه را نسبت به ایران بترسانند اما ایران با ورود به مذاکرات روشنگری کرد و با هدایت و درایت مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان مقاومت و ثابت کرد که ایران هیچ قصد و غرضی در مسائل هسته ای ندارد.


امام جمعه یزد با اشاره به دستاوردهای مذاکرات هسته ای یادآور شد: ایران اسلامی متمدن  و دارای فضایل و کمالات بسیار و قدرت علمی و هسته ای است و در مسیر علم پیش می رود و اکنون با این مذاکرات و مقاومت خود، این موضوع را تثبیت کرد.


آیت الله ناصری با تأکید بر اینکه به دشمن و قول هایی که داده است نمی توان اطمینان کرد، گفت: مقام معظم رهبری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده و تقدیر از آنها قضاوت عجولانه ای نداشتد چرا که می دانند احتمال اینکه دشمن از این مذاکرات سوء استفاده کند وجود دارد و ما باید راه خود را در پیش گیریم و آتو به دست دشمن ندهیم.


وی یادآور شد: دولت نیز نباید با این توافقی که حاصل شده  دستپاچه شود و در ورود سرمایه گذاران خارجی و  واردات و صادرات عجله کند چرا که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیریم و ما باید همچنان راه اقتصاد مقاومتی را در پیش گیریم.


سالروز تشکیل شورای نگهبان و تاکید بر عدم تضعیف این نهاد و همچنین  توجه والدین به اوقات فراغت فرزندان و شرکت آنها در کلاس های قرآنی از جمله مواردی بود که امام جمعه یزد به آن اشاره داشت.

 

ارسال نظرات