خبرهای داغ:
امام جمعه قائمیه گفت: توصیه‌های رهبری در موفقیت‌های هسته‌ای مهم‌ترین عامل پیروزی در این تلاش‌ها بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۵۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام‌ قهرمان عباسی در خطبه‌های نماز جمعه امروز بخش چنارشاهیجان با اشاره به سه وظیفه اساسی شورای نگهبان اظهار داشت: نظارت بر تدوین قوانین یعنی قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود باید مطابق با قانون اساسی و قوانین شرع اسلام باشد که این مطابقت به عهده شورای نگهبان است.

وی وظیفه دیگر شورای نگهبان را نظارت بر تمام انتخابات کشور دانست و گفت: نه عقل و نه قانون و نه شرع نمی‌پسند که کشور به دست هرکسی بیفتد چراکه اگر چنین باشد اداره مملکت ممکن نخواهد بود و ناامنی اجتماعی توسط اداره‌کنندگان فراهم می‌شود.

همچنین وی به تفسیر قانون اساسی که وظیفه دیگر شورای نگهبان است اشاره کرد و گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند قانون را تفسیر به‌رأی و برداشت خود از قانون را اعمال کند بلکه مرجع تفسیر قانون شورای نگهبان است.

عباسی افزود: شورای نگهبان یک‌نهاد قانونی است و آن‌هایی که دم از قانون‌گرایی می‌زنند و می‌گویند باید تابع قانون باشیم شورای نگهبان یکی از موضوعات همین قانون است.

خطیب جمعه قائمیه ادامه داد: شورای نگهبان ضامن امنیت سیاسی و سلامت اجتماعی است و باوجود چنین شورایی افراد مغرض و مشکل‌دار ازنظر خط فکری، اعتقادی و اخلاقی نمی‌توانند در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ورود پیدا کنند و باعث ایجاد انحراف و مشکلات و ایجاد موانع برای نظام اسلامی شوند.

وی گفت: خواسته مردم از شورای نگهبان این است که در انتخابات پیش رو اعمال‌نظر کند و با دقت و بررسی عمیق‌تر و تدابیر ویژه‌ از نفوذ افراد غیر صلاحیت‌دار و آمدن چنین افرادی در عرصه انتخابات جلوگیری کند و راه‌کارهای جذب مشارکت حداکثری و فراهم کردن پشتوانه مردمی که موجب یأس دشمن و بیانگر پیوند عمیق مردمی با انقلاب و نظام است را فراهم کند و این به معنای عدول شورای نگهبان از شاخصه‌های مهم صلاحیت نیست.

امام‌جمعه قائمه موفقیت تیم مذاکره‌کننده در تلاش‌های هوشمندانه و خردمندانه را تبریک گفت و اضافه کرد: توصیه‌های رهبری در این راستا مهم‌ترین عامل در این موفقیت و پیروزی بوده است.

عباسی گفت: کسب پیروزی نخستین قدم مبارزه بوده امّا حراست از دستاوردهای پیروزی امری سخت‌تر و هزینه‌برتر است و به‌یقین در این بخش نیز همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نباید به دشمن خوش‌بین بود و اعتماد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها