خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آغازی بر پایان بحران سازی چند ساله آمریکا و متحدانش بر علیه جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۵۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: توافق هسته ای حاصل شده دستاورد وحدت ملی و هماهنگی امت اسلامی است که به عنوان سرمایه باید در طول مسیر همراه و پشتوانه این جریان باشد.

وی افزود: توافق حاصل شده پس از 22 ماه مذاکرات تیم هسته ای کشورمان است که هنوز مدت زمان زیادی برای رسیدن به اصول توافق نهایی و انجام مراحل قانونی این عهدنامه باقی است.

ایمانی اظهارداشت: در این مدت زمان طولانی نیازمند همبستگی ملی، انسجام درونی، اتحاد و پرهیز از ایجاد فضاهای دوری و اضطراب در داخل کشور هستیم تا متن توافق نامه به دقت مورد بررسی قرار گرفته و مسیر قانونی خود را طی کند.

وی اضافه کرد: در مدت زمان انجام مراحل قانونی تعهدنامه هسته ای نباید فضای سوءاستفاده دشمن برای ضربه زدن به کشور فراهم شود که در این زمینه همه افراد باید هوشیارانه عمل کنند.

او با تقدیر از تیم مذاکره کننده کشورمان ادامه داد: مساله هسته ای ایران یک پروژه ملی است که بعد از 12 سال به نتیجه رسیده و این حاصل رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش مردم، دولت و تیم مذاکره کننده کشورمان است.

امام جمعه شیراز عنوان داشت: توافق حاصل شده ایران و کشورهای قدرتمند جهان در مسئله هسته ای، حاصل یک کار گروهی و مستمر است که متاسفانه عده ای با فعالیت های نامناسب تلاش می کنند زحمات گذشتگان در این زمینه را وارونه جلوه دهند که این تفکری اشتباه است.

ایمانی گفت: شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی موظف به بررسی و مطالعات جدی مفاد توافق نامه هستند که بررسی هرچه بیشتر این توافق نامه درک شور لازم و ضروری است.


شورای نگهبان درانتخابات امسال مجلس از حضور معاندان و تفکرات غیر اسلامی ممانعت کند

وی با اشاره به تشکیل شورای نگهبان در سال 59 به فرمان امام راحل افزود: شورای نگبان در جایگاه بلند و رفیعی دارد که دوران مشروطیت نیز سابقه دارد و این شورابه عنوان یک اصل غیر قابل تغییر اعلام شده است.

او با بیان اینکه این شورا وظائف مختلفی از تایید سلامت مصوبات مجلس انتخابات را عهده دارد بیان کرد: شورای نگهبان باید در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، وظیفه خود را با شفافیت، قاطعیت و صراحت دنبال کند و جایگاه رفیع مجلس را از حضور معاندان و تفکرات غیر اسلامی ممانعت کند.

ایمانی اظهارداشت: برخی از دوستان نادان و دشمنان آگاه در انتخابات در سال 88 با بهره گیری از کلید واژه تقلب، فتنه را کلید زدند و امروز نیز در انتخابات امسال مجلس نیز به دنبال بهره برداری از کلید واژه رفع صلاحیت برای عقب راندن شورای نگهبان از وظائف خود هستند.

وی با بیان اینکه از مدت ها قبل فعالیت برخی در این زمینه در کشور آغاز شده است اضافه کرد: برخی از افراد تلاش می کنند عناصر خاکستری و بدون صلاحیت لازم را در قالب رفع صلاحیت و تردید در عملکرد شورای نگهبان در جامعه مطرح می کنند تا شورای نگهبان را از وظائف خود دور کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر این اساس شورای نگهبان باید مانند سنوات گذشته با قاطعیت در چهارچوب قانون، صلاحیت های لازم را برای داوطلبان در نظر گرفته و احراز آنان را اعلام کنند.

ایمانی با اشاره به استغفای جمعی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پی انتصاب استاندار فارس گفت: نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی بر اساس هماهنگی و مشورت پیشنهادهایی برای انتخاب استاندار به مسئولان اجرایی اعلام کردند که عده ای به دنبال سوءاستفاده از این فضا مسایل قومیتی را بیان می کنند.

وی عنوان داشت: این افراد با فضاسازی و ایجاد التهاب عملکرد نمایندگان استان را موضع گیری در مقابل قوم لر مطرح کرده و مسایلی را درجامعه عنوان می کنند.

ایمانی بیان کرد: به صراحت اعلام می کنم که قوم لر یکی از اصیل ترین اقوام ایران است که استان های مختلفی ازجمله فارس زادگاه و خاستگاه این قوم است.

وی با بیان اینکه قوم لر مهد تشیع و پرورش تفکر شیعه 12 امامی است افزود: قوم لر در تاریخ مبارزات مردم ایران در دوران های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مبارزات سیاسی و عرصه های مختلف علم و دانش نقش مهم و اساسی داشته و پیشگام بوده اند.

امام جمعه شیراز اظهارداشت: نمایندگان استان فارس هیچگاه برخورد با قوم خاصی را دنبال نکرده و نمی کنند و فضاسازی ایجاد شده برای انتخاب استاندار فارس، نقشه دشمن است که به دست دوست نادان و دشمن دانا انجام می شود.

وی اضافه کرد: درباره فردی که به عنوان استاندار فارس انتخاب شده است هیچ قضاوتی نداریم و قضاوت ما تنها بر اساس عملکرد او در دوران کاری وی خواهد بود زیرا معتقدیم قضاوت زودهنگام اشتباه است.

او با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه پیشنهاد و نصیحت است و این جایگاه باید محفوظ بماند ادامه داد: تبعیت امام جمعه از قانون به مراتب نسبت به سایر مسئولان رده های مختلف بیشتر، محکم تر و روشن تر است که بیان سخنانی از سوی امام جمعه برای انتخاب استاندار از جایگاه احساس تکلیف و نصیحت بوده است.

ایمانی عنوان داشت: ثبات مدیریتی یکی از اصول اساسی در پیشرفت هر جامعه است که اعتراض بنده در یکی از خطبه های نماز جمعه به عدم ثبات مدیریت در مجموعه مدیریت ارشد استان فارس بوده است به طوری که عمر استانداران در این استان میانگین 22 ماه بود ه است.

وی افزود: این آمار برای استانی مانند فارس با 29 شهرستان و بیش از 80 بخش شایسته نیست و مسئولان باید در این زمینه با تدبیرتر عمل کنند و حق استان فارس برخورداری متفاوت از وضعیت فعلی از سوی دولت هاست.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: متاسفانه تاکنون با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، فارس از عقب ماندگی در بخش های مختلف رنج می برد به طوری که تا امروز پروژه هایی مانند احداث بزرگراه ها، راه آهن، پتروشیمی ها، صنایع، خشکسالی درفارس هنوز بلاتکلیف و رها شده است.

وی اظهارداشت: معتقدیم با مدیریت های شش ماهه و یک یا دو ساله و سرپرستی در مدیریت ارشد استان نمی توان دردهای استان فارس را درمان کرد و این یک نقد منصفانه برای دولت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها