مدیر آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه گیلان:

فرهنگ عفاف و حجاب با استناد به آیات قرآنی ترویج شود

مدیر آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب باید با استناد به آیات قرآنی ترویج شود، گفت: قرآن کریم به تمام نیازهای افراد توجه دارد بنابراین مسئولین مربوطه باید جاذبه های عفاف و حجاب را آرام میان جوانان گسترش دهند.
کد خبر: ۸۵۴۲۷۲۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، مینا مهدوی در نشستی که بمناسبت هفته عفاف و حجاب در سالن شهید درویشوند سپاه قدس گیلان برگزار شد، با بیان اینکه عفاف و حجاب دارای دو نقش مانع و حفاظت‌کننده است، گفت: آیات زیادی در زمینه عفاف و حجاب آمده است که از ظرافت‌های این موضوع مهم صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب باید با استناد به آیات قرآنی ترویج شود، گفت: حجاب و عفاف یک شرط عقلی و شرعی برای امنیت و آرامش است که نشر فرهنگ عفاف و حجاب رشد و شکوفایی اخلاقی جامعه را فراهم می‌کند.

مدیر آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به تاثیرات حجاب و عفاف گفت: نتیجه حجاب زینت انسان، محافظت از خطرات ناشی از عدم رعایت عفت و پاکدامنی و گرما و سرماست که البته بهترین پوشش، لباس تقوای الهی است.

مهدوی با انتقاد از نداشتن نگاهی جامع به بحث عفاف و حجاب تصریح کرد: هر زمان گفته شد عفاف و حجاب، یاد زنان افتادیم و تا زنان را دیدیم، یاد حجاب و عفاف، در حالیکه زندگی عفیف زنان، مردان، دختران و پسران باید به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد؛ توصیه ای که در سوره نور هم شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم اوج روانشناسی است، گفت: قرآن کریم به تمام نیازهای افراد توجه دارد بنابراین مسئولین مربوطه باید جاذبه های عفاف و حجاب را آرام میان جوانان گسترش دهند.

مدیر آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه گیلان با تاکید بر اینکه دیدگاه آمرانه تنها در موضوع عفاف و حجاب یا امر به معروف و نهی از منکر اثرگذار نیست، اضافه کرد: تربیت ما باید تربیت خورشیدی باشد نه طوفانی بنابراین باید با تبلیغ صحیح زیبایی‌های اسلام را نشان دهیم و حق و حقوق زنان را با زیبایی‌هایشان بیان کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار