مسؤول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم(عج) سمنان:
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم(عج) سمنان با اشاره به اينكه اجابت دعا نيازمند اسباب و عواملي همچون قطع اميد از غيرخدا، دسته جمعي دعا كردن و واسطه قراردادن اهل بيت(ع) است، گفت:‌ دعا کلید رحمت الهی و مایه تقرب به خدا است.
کد خبر: ۸۵۴۲۶۸۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسیج در سمنان،‌ حجت‌السلام والمسلمين سيدابوالفضل راسخي در نشست اخلاقي با حضور پاسداران در حسينيه امام خميني(ره) تيپ 12 قائم(عج) با اشاره به اثرات دعا به عنوان وسيله‌اي قوي براي نزديك شدن به الطاف الهي اظهار داشت: خداوند متعال براي بندگان و مؤمنان ابزاري قرار داده تا با توسل به آن خواسته هاي خود را از حضرت حق بخواهند.

وي با اشاره به اهميت،‌ارزش و جايگاه دعا در كلام بزرگان دين و محدثان و ناقلان احاديث افزود: احاديث بيشماري از بزرگان دين براي ما به يادگار مانده است كه هر كدام به نوعي در تكريم دعا سخن گفته‌اند.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم(عج) سمنان به تبيين شيوه‌هاي دعا كردن پرداخت و بيان كرد: يك مسلمان در هنگام دعا وقتي خداوند را در برابر خود مي‌بينيم و عظمت او را درك مي‌كنيم، بايد تقاضاي ما هم از چنين پر وردگاري در حد خوب و مطلوب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين راسخي دعاي ابوحمزه ثمالي از ادعيه اي است كه زياد به آن سفارش شده است، بيان كرد: دعا كردن براي امنيت، قبولي اعمال، علم، عاقبت به خيري، والدين، ثبات قدم، سلامتي، شفاي بيماران و هزاران هزار خواسته و حاجت ديگر مادي و معنوي آداب و شرايط خاصي را مي‌طلبد كه يكي از آنها زمان و ديگري مكان دعا كردن است.

وي گفت: بهترين مكان دعا خانه خدا، مسجد پيامبر(ص) و حرم حضرت اباعبدالله و همچنين بيدار ماندن و دعا كردن در شبهايي مثل شب اول ماه رجب، شب نيمه ماه شعبان، شبهاي قدر، عيد فطر و قربان بر اساس احاديث، روايات و ادعيه هاي موجود بسيار سفارش شده است.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در تيپ 12 قائم(عج) سمنان با اشاره به اينكه اجابت دعا نيازمند اسباب و عواملي همچون قطع اميد از غيرخدا، دسته جمعي دعا كردن و واسطه قراردادن اهل بيت(ع) است، عنوان كرد:‌ البته موانعي بر سر راه اجابت دعا نيز از حمله گناه، تقاضاي امر محال و يا غيرجايز و خلاف مصلحت انسان وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها