به مناسبت هفته حجاب و عفاف:

جلسه ای تحت محوریت همسرداری در حوزه کوثر ولایت نیر برگزار شد

به مناسبت هفته عفاف و حجاب در حوزه کوثر ولایت نیر با حضور 30نفر از خواهران بسیجی جلسه ای تحت محوریت همسرداری در اسلام با سخنرانی حجه الاسلام حیدری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۶۵۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب در حوزه کوثر ولایت نیر با حضور  30نفر از خواهران بسیجی جلسه ای تحت محوریت همسرداری در اسلام با سخنرانی حجه الاسلام حیدری برگزار شد.

در این سخنرانی حجه الاسلام حیدری در ابتدا از جایگاه و اهمیت زن در دین اسلام و تفاوت دیدگاه اسلام با ادیان دیگر در مورد زن صحبت کرد.

این کارشناس مذهبی گفت: قرآن، حقوقی برای زن و مرد در نظر می گیرد ولی نظام خانواده نباید بر اساس حقوق باشد؛ چون حقوق مربوط به آخر راه است؛ در نظام خانواده باید عواطف و مهربانی حاکم باشد به طوری که زن و مرد باید منبع آرامش هم باشند.

در ادامه ایشان وظایف مرد و زن را بر اساس قرآن این گونه مطرح می نماید: سرپرستی خانواده و داشتن حسن معاشرت با همسر از وظایف مرد خانواده به شمار می رود در حالی که مطیع امر شوهر بودن و حفظ مال و ناموس همسر در غیاب او جزء وظایف زن است.

از وظایف مشترک زن و مرد، توافق و تفاهم در تربیت فرزند، دعا کردن در حق فرزند، توجه داشتن به ابعاد مختلف تربیت کودکان می باشد.

البته ایشان در ادامه تصریح کرد: اگر زن یا مرد هرکدام وظایف خود را انجام ندادند این دلیل نمی شود که طرف مقابل نیز وظایف خود را انجام ندهد؛ چرا که حسن انجام وظایف  به خود فرد برمی گردد و آرامش فردی او تامین می شود.

 

ارسال نظرات