معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با بسیج، گفت: هنوز به دشمنان دیرین انقلاب اسلامی و بعضی از طرفهای مذاکره کننده بی اعتماد هستیم.
کد خبر: ۸۵۴۲۶۰۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فریدون طاهری، معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار بسیج، پیرامون جمع بندی مذاکرات هسته ای، گفت: آن چه نظام سلطه را مجبور به پذیرش حق هسته ای ایران کرد، تدابیر هوشمندانه امام خامنه ای، استقامت و بصیرت مردم و امانتداری مسئولین طی 13 سال گذشته بوده است.

وی، افزود: نظام استکباری در طی چندین سال، تلاش کرد تا جمهوری اسلامی ایران را از رسیدن به انرژی صلح آمیز هسته ای و گام برداشتن علمی در این مسیر منع کند؛ اما تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و استقامت و ایستادگی همراه با بصیرت و ولایت مداری مردم شریف ایران اسلامی و توانمندی و تلاش های توأم با امانتداری تیم های مذاکره کننده جمهوری اسلامی در دوره های مختلف، زمینه پذیرش توافق را فراهم کرد.

این کارشناس مسایل سیاسی،با گرامیداشت یاد وخاطره ایثارگری دانشمندان هسته ای، بخصوص شهیدان علی محمدی، شهریاری، احمدی روشن و ... اظهار داشت: دانشمندان متدین با اتکا و اعتماد به خداوند متعال و بی اعتمادی کامل به دشمنان و تلاش و مجاهدت این عزیزان، کشور را به حدی از توان بازدارندگی از نظر علمی و عملی و برگشت ناپذیری در زمینه فناوری رساند که دشمنان انقلاب اسلامی را مجبور به تأمین خواسته های به حق ملت ایران کرد.

طاهری، گفت: حضور مردم با بصیرت در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، برای دفاع از حقانیت و خواسته های به حق ملت تا به آنجا پیش رفت که شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" به یک عزم ملی و خواست مردم شریف و حتی جریانات فکری مختلف تبدیل شد.

وی، افزود: ملت بزرگ ایران، فشارهای مختلف را که از سوی کشورهای سلطه گر تحت عنوان تحریم های مختلف، وارد شد، تحمل کردند؛ اما از خواسته های به حق خویش کوتاه نیامدند، تا اینکه مستکبرین مجبور به پذیرش حق هسته ای ایران شدند.

این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور، بخصوص تیم مذاکره کننده مورد اعتماد نظام و توانمند کشور انتظار می رود، همچنان که تاکنون با درایت عمل کرده اند؛ تا حصول نتیجه قطعی پاسدار عزت مردم و رعایت خطوط قرمز نظام در پرونده هسته ای باشند و برای حفظ دستاوردهای هسته ای و منافع ملی کوشش کنند.

طاهری، تأکید کرد: ما هنوز به دشمنان و بعضی از طرفهای مذاکره کننده، بخصوص دشمن دیرینه انقلاب اسلامی، یعنی آمریکا بی اعتماد هستیم و از دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی می خواهیم که مواظب زیاده خواهی های مکرر طرف های مقابل باشند.

ارسال نظرات