رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با بیان اینکه هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی آماده کردن فضا برای آموزش مهارت‌ها در محیط کار است، اضافه کرد: "هر شهروند یک مهارت" شعار بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۰۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در مرکز جامع علمی کاربردی استان برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اصول و چهارچوب‌هایی چون تجاری‌سازی آموزش، کاربردی کردن رشته‌ها، پژوهش محور بودن آموزش‌ها و مهارت آفرینی استوار است.

وی با بیان اینکه 850 هزار دانشجو در هزار و 50 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: سهم استان گیلان از این تعداد 20 هزار دانشجو در 33 مرکز علمی کاربردی است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان بیکاری را یکی از معضلات جدی جامعه دانست و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این راستا مسیری را مشخص می‌کند تا دانشجویان با فراگیری آموزش قبل از ورود به شغل، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و درآمد کسب کنند.

دکتر صادقی با بیان اینکه هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی آماده کردن فضا برای آموزش مهارت‌ها در محیط کار است، اضافه کرد: "هر شهروند یک مهارت" شعار بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی تغییر فرهنگ مدرک‌گرایی به مهارت‌گرایی را یکی از ماموریت‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اصولا این دانشگاه برای مقابله با مدرک‌گرایی وارد سطوح بالا نمی‌شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه‌های تقاضامحور است، گفت: ماموریت تجاری‌سازی علم و دانش بنیان کردن بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است و مرکز استانی نیز در این راستا گام بر می‌دارد.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در محیط شناخته شده نیست، یادآور شد: گسترش تعامل با محیط یکی از اولویت‌های مهم این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه هر آموزشی دارای دو بعد کمی و کیفی است، گفت: وقتی به بحث کیفیت‌ها توجه می‌کنیم باید کمیت‌ها در مسیری قرار گیرد که به مسیر آموزش لطمه وارد نکند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان با بیان اینکه 40 درصد ورودی‌های این دانشگاه دانشجویان آزاد و 60 درصد شاغلین هستند، گفت: در هر پذیرش 20 درصد افزایش رشته‌های جدید را شاهد هستیم.

صادقی با تاکید بر نقش سازنده رسانه‌ها در معرفی این دانشگاه به جامعه گفت: رسانه‌های گروهی استان می‌توانند در معرفی ماموریت‌ها و اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نقش آفرینی داشته باشند.

ارسال نظرات