خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی پدافند هوایی پایگاه شهید نوژه:

مهترین رسالت قرآن جهت‌دهی درست نیازهای انسان است

مسئول عقیدتی پدافند هوایی پایگاه شهید نوژه با بیان اینکه مهترین رسالت قرآن جهت‌دهی درست نیازهای انسان است، گفت: قرآن کریم نیازهای مادی و معنوی انسان را جهت دهی می کند.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۰۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، حجت الاسلام علیرضا الفتی در جمع پاسداران و سربازان ناحیه کبودراهنگ اظهار داشت: انسان موجودی دو بعدی است، یک بعد مادی و دیگری معنوی، یک بخشی دنیا و دیگری آخرت است و انسان از این دو بعد خارج نیست، یا دنیا او را صدا می زند و یا آخرت و ملکوت او را دعوت می کند بنابراین یک سرشت انسان محسوس و مادی است که همان بدن است و یک سرشت الهی و معنوی و ملکوتی است.

وی افزود: با توجه به آیات قران کریم خداوند متعال از روح ملکوتی خویش در انسان دمید بنابراین از اول ایام دو ندا در درون ما است، آن ندایی که ما را به مادیت دعوت می کند و دیگری که ما را به معنویت دعوت می کند.

مسئول عقیدتی پدافند هوایی پایگاه شهید نوژه ابراز داشت: نیاز انسان در همین دو بخش تقسیم شده است، وقتی تشنه می شویم باید از آب سیراب شویم و جنبه ملکوتی نیز همین است نمی توانیم از این واقعیت دور باشیم و آن اینکه ما نیازمعنوی داریم و روحمان را باید با انوار قدسی الهی صفا و آرامش بدهیم.

وی با بیان اینکه مهترین رسالتی که قرآن به ما عرضه کرده جهت دهی درست است، اذعان داشت: قرآن کریم می فرماید انسان نیازهایی دارد، ولی این نیازها را بصورت صحیح و درست تشریح و جهت می دهد، یعنی هرطوری نمی شود خورد و آشامید.

الفتی تصریح کرد: قرآن کریم نیازهای روحی و خوراک روح ما را نیز تأمین کرده و وظیفه ما را سخت تشریح می کند و این قرآن است که نفس انسانی را جهت دهی می کند.

وی ادامه داد: اصل زندگی این است که به دنبال اصل‌ها برویم و به دنبال بدلیجات نباشیم چراکه در روز قیامت انسانها اصل را می‌بینند و بدلیجات کنار می رود.

مسئول عقیدتی پدافند هوایی پایگاه شهید نوژه با بیان اینکه در عالم کنونی بسیار دچار آزمایش و امتحان می شویم و انسان در معرض سخت ترین امتحانات است، افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از این ماهها و فرصت ها از این آزمایشات پیروز در آییم و یکی از این ابزارها و وسایلی که به وسیله آن آزمایش می شویم شیطان است و این شیطان برای اعضاء وجوارح ما برنامه دارد و وسوسه می‌کند و با انواع و اقسام امکانات انسان را از راه حق منحرف می کند.

در پایان این مراسم از پایوران و سربازان نمونه در کلاس های اخلاق و نورمبین تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار