کارشناس مسائل مذهبی تسلیم در برابر ولایت را یک تکلیف دانست و گفت: کسی که تسلیم ولایت نباشد دین ندارد.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۹۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ماندگاری  امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت استانی خراسان رضوی در مشهد ماهیت طرح ولایت را جزء اصلی ترین عوامل ظهور توصیف کرد و با تشریح ماهیت و تکالیف طرح ولایت انتشار آن را در دنیا لازم و ضروری برشمرد.

این کارشناس مذهبی اصلی ترین کار در جهت تلاش برای تعجیل ظهور را ایجاد عوامل و رفع موانع و سپس دعا عنوان کرد و گفت: از جمله عوامل جدی همین طرح ولایت است.

وی از لزوم انجام سه تکلیف ولایت فهمی، ولایت تسلیمی و ولایت یاری سخن گفت و افزود: افرادی که به این سه تکلیف عمل کنند قطعا در زمان ظهور خواهند بود و حتی اگر از دنیا رفته باشند به دنیا برخواهند گشت.

حجت الاسلام ماندگاری منظور از ولایت را ولایت خدا، پیامبر(ص)، امامان معصوم، پدر و همسر برشمرد و با اشاره به آیات قرآن به بیان هر یک پرداخت.

وی سپس به تشریح سه تکلیف یادشده در باب ولایت پرداخت و در خصوص تکلیف اول گفت: تکلیف اول راجع به ولایت این است که بدانیم ولی بر مردم ولایت دارد درست مانند تقدم مربی ورزشی بر بازیکنان و کارگردان بر هنرپیشه‌ها.

این کارشناس مذهبی افزود: مربی دینی را خدا انتخاب کرد و او می دانسته چه کسی را انتخاب کند؛ بنابراین اولین تکلیف ما این است که باور کنیم ولی بر ما تقدم دارد و باید برای تشخیص هر کاری اول سراغ او برویم.

حجت الاسلام ماندگاری در توضیح ولایت تسلیمی به عنوان تکلیف دوم گفت: خدا در قرآن به خودش قسم می‌خورد که دین ندارد کسی که تسلیم ولایت نباشد.

 این کارشناس مذهبی با توصیف سه حالت برای ولایت تسلیمی خاطرنشان کرد: در حالت اول ولی یک حرفی می‌زند و همه می‌فهمند به نفع آنهاست، در حالت دوم نفع حکم ولایت را نمی‌فهمند؛ اما تسلیم هستند مانند نماز صبح که دو رکعت است و همه آن را پذیرفته‌اند و حالت سوم زمانی است که احتمال می‌دهند حتی حکم ولی اشتباه است؛ اما به اعتماد اینکه خدا او را قرار داده و او بر من مقدم است می‌پذیرم.

 وی با اشاره به داستان حضرت خضر و حضرت موسی(ع) سخت ترین امتحان الهی را امتحان تسلیم برشمرد و افزود: تسلیم در برابر ولی فقیه از تسلیم در برابر امام معصوم سخت تر است و تسلیم در برابر حرف منطقی پدر از تسلیم در برابر حرف ولی فقیه هم سخت تر است.

این کارشناس مذهبی تشریح سومین تکلیف از تضمین خداوند برای عاقبت بخیری بندگان با رعایت شرط یاری خود سخن گفت و افزود: یاری خداوند به سه شکل یاری دین خدا، یاری ارزش‌ها و یاری ولی خدا صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ماندگاری یاری ولی خدا را مهمتر دانست که با آن هم یاری دین خدا و هم یاری ارزش‌ها صورت می‌گیرد.

 وی در پایان یاری خدا و ولی خدا را با جان، مال و زبان امری لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: طرح ولایت باید در دنیا منتشر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها