خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: سردار شهید مجید رضیئی فردی متدین، مؤمن و بسیار متواضع و خوش اخلاق بود که کمتر کسی می توانست خدمات شایسته‌ای مانند ایشان انجام دهد.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۸۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

سردار مهدی فرجی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: سردار شهید مجید رضیئی به عنوان شهید شاخص سال 94 تیپ 32 انصارالحسین(ع) معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شهدای یگان همه جزء برجسته‌ترین‌ها و شاخص هستند، افزود: هر سال یکی از سرداران شهید به عنوان شهید شاخص معرفی می‌شود تا مردم و به ویژه نسل جوان و علاقه‌مندان سیره شهدا و فرهنگ دفاع مقدس، با آنان آشنا شوند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: آشنایی با زندگی و روش شهدا می تواند تاثیرات فرهنگی و تربیتی بسزایی در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: شهید مجید رضیئی مسئول تبلیغات لشگر 32 انصارالحسین(ع) که در هنگام شهادت در عملیات کربلای 5 به عنوان جانشین گردان انجام وظیفه می‌کرد و همرزم و همیار نیروهای یگان بود و ارتباط تنگاتنگی با رزمندگان دفاع مقدس داشت.

همرزم شهید رضیئی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این شهید بزرگوار نقش بسزایی در جمع‌آوری آثار و خاطرات رزمندگان یگان داشت و بیشتر مستندات موجود در این زمینه حاصل زحمات شهید رضیئی است که آخرین اثر به یادگار مانده از ایشان نیز مصاحبه با سرداران شهید حاج ستار ابراهیمی و علی چیت‌سازیان در پادگان شهید مدنی است.

وی بیان داشت: شهید مجید رضیئی فردی متدین، مؤمن و بسیار متواضع و خوش اخلاق بود و با توجه به خصوصیاتی که این شهید بزرگوار داشت ایشان به عنوان شهید شاخص تیپ 32 انصارالحسین(ع) معرفی شد.

فرجی اضافه کرد: امید است بتوانیم در سال جاری گوشه ای از رشادت ها، فداکاری ها، خدمات و سوابقی که این سردار شهید در دوران دفاع مقدس و به خصوص در عملیات کربلای 5 و امورات فرهنگی تبلیغی یگان داشتند و زبانزد عام و خاص بود به خوبی به نسل جوان معرفی کنیم چراکه کمتر کسی می توانست خدمات شایسته‌ای مانند ایشان انجام دهد.

*بخشی از زندگینامه شهید مجید رضیئی:

سردار شهید مجید رضیئی مظهر معنویت و مسئول تبلیغات لشگر 32 انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس بود.

شهید مجید رضیئی در سال 1338 در شهر تویسرکان به دنیا آمد. او از کودکی با قرآن و اذکار معنوی انس داشت و در سال های تحصیل نیز کانون اخلاق نیکوی نبوی بود.

9 ساله بود که قیام خونین 15 خرداد به وقوع پیوست و از آن هنگام دل در گرو امام بت‌شکن خود سپرد.

در سال 1352 با موفقیت فارغ التحصیل گردید و سپس به تشکیل خانواده مبادرت کرد.

شهید رضیئی با پیوستن به شبکه‌های مخفی مبارزاتی علیه رژیم پهلوی فصل نوینی از حیات خود را آغاز نمود و این فعالیت‌ها را تا پیروزی کامل انقلاب اسلامی تداوم بخشید.

پس از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در خدمت نهادهای انقلابی از جمله بسیج مستضعفین سپاه پاسداران درآمد. او در سپاه تویسرکان به عنوان یکی از ارکان موثر محسوب می شد تا آن که جنگ بر این ملت مظلوم و آزادیخواه تحمیل گردید و از آن پس رزمنده عاشقی بود که تنها در جبهه ها آرام و قرار می یافت.

او در مسئولیت‌هایی چون جانشین گردان 157 و مسئول تبلیغات لشکر 32 انصار الحسین (ع) خدمات قابل توجهی از خود ارائه نمود و چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت تا آن که سرانجام در 21 تیر ماه 1365 در منطقه شلمچه در عملیات کربلای 5 لبیک‌گویان حج خون به جا آورد و به خدا پیوست.

*سردار شهید مجید رضیئی در بخشی از وصیت نامه خود چنین می‌نویسد:

«به فکر رسالت سنگینی باشید که خدا بر عهده انسان نهاده و آن همان به مقام شامخ خلیفه اللهی و عنداللهی رسیدن است که با ترک همه لذات دنیوی و مصداق های آن به دست می آید.

بکوشید تا در برابر شهدا و دستگاه خداوند شرمنده نباشید. ای انسان‌ها همه به دامن قرآن و نهج البلاغه برگردید و مرض‌های روانی و روحی خود را با این دو طبیب حاذق درمان نمایید بدانید که اگر از نظر علمی به بالاترین درجه پیشرفت برسید ولی از قرآن بی‌بهره باشید نه تنها پیشرفت نکرده اید بلکه در حد چهارپایان تنزل کرده اید.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات