کتاب «نقش نگار» دربردارنده بیانات رهبر معظم انقلاب درباره زندگانی امیر‌المؤمنین علی‌(علیه‌السّلام) به زودی از سوی انتشارات انقلاب اسلامی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۲۳۴۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب حاضر شامل سخنرانی‌های رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیرامون زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) است که به همت حجت‌الاسلام محمد محمدیان با عنوان «نقش نگار» جمع‌آوری شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

کتاب نقش نگار در 15 فصل تنظیم شده که شش فصل ابتدایی آن شامل دوران نوجوانی و فداکاریهای امیرالمؤمنین‌(ع) قبل از بعثت و همچنین جهاد مستمرشان در مدینه بعد از هجرت نبیّ مکرّم اسلام(ص) است.

فصول بعدی کتاب نیز به حوادث دوران زمامداری امام از آغاز شامل «امتناع امام از بیعت»، «برخورد ایشان با متخلّفین از بیعت» و اعلام برنامه حکومتشان تا وقایع جنگهای جمل، صفین و نهروان اختصاص دارد. در فصل پایانی نیز به ماجراهای ضربت خوردن و شهادت ایشان و کوفه بی امام پرداخته شده است. مزیتّ اثر پیش رو به کتبی از این دست در اتخّاذ رویکردی سیاسی اجتماعی به زندگی امیرالمؤمنین(ع) با استناد به منابع تاریخی معتبر و از کلام فقیهی عالم است که خود به عنوان رهبر جامعه‌ی اسلامی در بطن وقایع حکومتداری قرار دارد که این امر غنای کتاب را دو چندان کرده است. امید است این اثر چراغ راهی را در بهره‌گیری از زندگی درخشان و پرنور امیرالمؤمنین(ع)، برای جویندگان و محقّقان حقیقت فراهم آورد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه‌ی تهیّه آثار این انتشارات می‌توانند با شماره تلفن‌های  66493548 و 66483695 تماس حاصل نمایند و یا به پایگاه اطلاع رسانی WWW.BOOK-KHAMENEI.IR  مراجعه کنند.

ارسال نظرات