بسیج کارگری
مسئول بسيج كارگري آذربايجان غربي:
محمد نظری گفت: مسير اصلي مبارزه اقتصادي، همچون تجربه دفاع مقدس، در بسيج بدنه مردمي و تكيه به توان عمومي بسيج در فعاليت هاي اقتصادي است.
کد خبر: ۸۵۴۲۱۶۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان بسيج كارگري کشور، محمد نظری، مسئول بسيج كارگري آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصي با خبرنگار بسيج كارگري عنوان کرد: مبنا و پايه اقتصاد مقاومتي، دو مؤلفه توليد ملي و حمايت از سرمايه ايراني است كه مقام معظم رهبري با تعميم دادن اين دو مؤلفه، اقتصاد مقاومتي را به عنوان يك راهبرد مهم در توسعه اقتصاد كشور و افزايش سطح رفاه مردم مطرح كردند.

وي در ادامه افزود: يكي از مهمترين مباحث اين است كه كشور، نيازهاي اساسي خود را در داخل توليد کند و اين مسئله در واقع يك موضوع دو جانبه است كه به دولت برمي‌گردد. دو طرفه بودن اين پروسه، ما را به اين مهم مي‌رساند كه توليدكنندگان نبايد از كمبودهايي كه در جامعه است سوءاستفاده كنند و دست به افزايش قيمت‌ها بزنند و يا احتكار كنند؛ لذا دولت بايد از واردات دفعي و ناگهاني پرهيز كند چرا كه ضربه اصلي را توليد داخلي مي‌خورد .

نظري با اشاره به نقش مردم در اقتصاد گفت: اقتصاد ما در صورتي مي‌تواند توانمند باشد كه نقش مردم خصوصاً بسيج در آن‌ها پررنگ‌تر شود و قابليت استفاده از  استعدادهاي بسيجي در آن زيادتر باشد.

مسئول بسیج کارگری آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتي مبتني بر تصدي‌گري بيش از حد ناكارآمد بوده و نمي‌تواند در مقابل فشارهاي خارجي و حتي داخلي مقاومت نمايد.

نظري ادامه داد: از سويي اقتصاد مبتني بر معدود سرمايه‌داران قدرتمند و تشكيل انحصارات چندجانبه هم وابستگي به دنبال داشته و نمي‌تواند پشتيبان آرمان‌هاي ضد‌استكباري باشد.

وي سپس اظهار كرد: مسير اصلي مبارزه اقتصادي همچون تجربه دفاع مقدس در بسيج بدنه مردمي، تكيه به توان عمومي بسيج در فعاليت هاي اقتصادي است. پررنگ شدن بسيج در فعاليت هاي اقتصادي اهميت بسزايي دارد چرا كه اقتصاد مبتني بر بسيج مردمي اساساً تحريم شدني نيست. حداكثر اقتصاد مقاومتي زماني بروز مي كند كه فضاي كسب و كاركشور به گونه اي اصلاح شود که آحاد مردم خصوصاً ظرفيت بسيج ميليوني به سهولت وارد فعاليت سالم اقتصادي شده و نيازهاي كشور را تأمين نمايند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات