مدیر حوزه ی علمیه خواهران سریش آباد گفت: عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه سلب آرامش جامعه و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۵۴۲۱۳۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صغری ملاولی مدیر حوزه ی علمیه خواهران سریش آباد شهرستان قروه ظهر امروز در اولین همایش بزرگ طلایه‌داران عفاف که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، به دلیل نامگذاری ۲۱ تیر ماه روز حجاب و عفافاشاره کرد و گفت:بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

وی اظهار کرد: پوشش و عفاف یک امر فطری است و برای حیات اجتماعی انسان ضرورت دارد، و حجاب مختص تنها به یک دین و یک دوره زمانی خاص نیست بلکه در ادیان مختلف و در دوره های مختلف تاریخی وجود داشته است.

ملاولی افزود: تمام ادیان آسمانی، حجاب و پوشش را بر زن واجب و لازم شمرده‏اند و جامعه بشری را به سوی آن فراخوانده‏ اند؛ زیرا حیا و لزوم پوشش به طور طبیعی در نهاد زنان به ودیعت نهاده شده است.

مدیر حوزه ی علمیه خواهران سریش آباد بیان داشت: حجاب مسأله ای اجتماعی است و عمل نکردن به برخی واجبات خسارت اجتماعی به دنبال دارد که افزایش طلاق، کاهش ازدواج، افزایش روابط نامشروع، افزایش خشونت علیه زن، افزایش امار دخترانی که بازیچه ی دستاوران و کاهش میزان بازدهی کار و تحصیل از این جمله می باشد.

مدیر حوزه ی علمیه خواهران سریش آباد تصریح کرد: رعایت حجاب امری فردی و شخصی نیست بلکه حجاب مسئله ای اجتماعی است و زمانی که رعایت نشود موجب سلب آرامش جامعه و آسیب های اجتماعی می‌شود.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام از عمل نکردن به دستورات اسلام و حجاب و عفاف خوشحال می شوند.
وی افزود: دشمنان اسلام امروزه از طریق شبکه های اجتماعی به دنبال دور کردن مردم از فرامین اسلام و فضایل انسانی هستند.
ملاولی افزود: هدف اصلی انها همان طور که در اندولس و تاریخ کشورهای مسلمان می بینیم، دور کردن مردم خصوصا زنان از این امر می باشد تا بتواند سیطره فرهنگی و مقاصد شوم خود را در جامعه انسانی پیاده کند.

گفتنی است در حاشیه برگزاری همایش طلایه داران عفاف همچنین نمایشگاه حجاب و عفاف در قالب پوست به مدت یک هفته در مجتمع نور سنندج در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان است.


ارسال نظرات