عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه به طور کلی مشخص نیست داروهای قاچاق از کدام کشورها وارد ایران می شوند،گفت: متاسفانه مجازات‌های کنونی برای قاچاقچیان دارو و فروشندگان داروهای تقلبی کافی نیست و باید قوانین مربوطه اصلاح شود.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۸۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا مصری در آستانه برگزاری سمینار مبارزه باقاچاق دارو و داروهای تقلبی اظهار کرد: این که داروهای قاچاق از کجا وارد می‌شوند چندان مشخص نیست اما اینکه در کجا تولید می‌شوند به طور عُمده مشخص است. هر چند که بعضأ محل تولید برخی اقلام نیز مشخص نیست که آیا خارج از ایران است یا داخل کشور.

وی درباره عوارض ناشی از مصرف داروهای قاچاق تأکید کرد: متأسفانه داروهای فاقد استاندارد و بدون تأیید سازمان غذا و دارو و نیز داروهای قاچاق به اندازه ای به مردم صدمه زده که اغلب مردم در جریان عوارض و تبعات ناشی از مصرف چنین داروهایی هستند.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی بیان کرد: به طور جدی از مردم می‌خواهیم عمر، سلامتی و پول شان را صرف خرید داروهای به اصطلاح تک نسخه ای از ناصرخسرو نکنند؛ بلکه به مراکز تک نسخه ای و هلال احمر مراجعه کنند که از مبادی رسمی داروهای تک نسخه ای را تهیه می‌کنند.

مصری عنوان کرد: به نظر من مجازات‌های فعلی برای قاچاق دارو و تولید کنندگان داروهای تقلبی به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند، زیرا اگر این قوانین کفایت می‌کرد نباید شاهد قاچاق و توزیع داروهای تقلبی در کشور می‌بودیم.به همین خاطر مجلس باید با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی مربوطه، قوانین را هر چه سریعتر اصلاح کند.

وی تاکید کرد: کسی که با سلامتی مردم بازی می کند باید با سلامتی اش بازی کرد این که جریمه اش کنیم، دو روز حبس و... هیچ اثری ندارد.

گفتنی است سمینار مبارزه با قاچاق دارو، صبح روز هشتم مرداد با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با حضور ده‌ها تَن از متخصصان دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات