یک متخصص طب سنتی عنوان کرد

راهکارهای پیشگیری از زردی نوزاد و بیش فعالی از منظر طب سنتی

یک متخصص طب سنتی راهکارهای پیشگیری از زردی نوزاد و بیش فعالی از منظر طب سنتی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۷۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی در پاسخ به پرسشی که آیا خوردن موادغذایی با طبع گرم باعث زردی نوزاد می‌شود؟ اظهار کرد: تشخیص زردی حتماً باید همراه با معیارهای طب جدید باشد.

به گفته وی مدیریت زردی را با طب سنتی نمی‌خواهیم انجام دهیم بلکه بررسی‌های زردی حتماً باید بر اساس روش‌های طب جدید صورت پذیرد.

این متخصص طب سنتی افزود: مادر به طور کلی در دوره بارداری از هر کیفیتی چه گرمی یا سردی به طور مفرط استفاده نکند, به‌خصوص اگر مادر و پدر جوان، سالم و خودشان گرم مزاج هستند.

انوشیروانی ادامه داد: بهتر است مادر از موادغذایی با طبع گرم, زیاد استفاده نکند. مادری که در اواخر دوره باردای خود است و حدود 35 سال دارد و کمی غلبه سردی و تری دارد و چاق است, مجازند بیشتر از گرمی استفاده کنند.

وی بیان داشت: اغلب کسانی که از بیش فعالی بچه خودشان شاکی هستند, در دوره بارداری خودشان کُندر, خرما و موادغذایی با طبع گرم زیاد استفاده کردند.

این متخصص طب سنتی افزود: بهتر است که مادر باردار از موادغذایی با طبع گرم به خصوص ادویه‌ها, خرما و کُندر بیش از حد مصرف نکند به خصوص اگر مادر خودش جوان و گرم مزاج است.

انوشیروانی گفت: عرق کاسنی اگر از برگ کاسنی گرفته شده باشد, مجاز است. البته باید گفت که مصرف عرق کاسنی زیاد توصیه نمی‌شود چون ممکن است از ساقه‌ها و دیگر زوائد کاسنی تولید شود و به دلیل اینکه عرق گیری به سرعت صورت گرفته شده باشد در این صورت اتانول عرق بالا رفته و خود موجب بور مشکلات کبدی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مصرف عرق کاسنی متعارف باشد و در مدت مشخصی مصرف شود, برای زن باردار مجاز است و اشکالی ندارد. بهتر است که عرقیات را از جای مطمئن خریداری کرد.

ارسال نظرات