مسئول بسیج سازندگی اراک خبر داد

معرفی 160 متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی طرح اقتصاد مقاومتی به بانک‌‌های اراک

مسئول بسیج سازندگی اراک از معرفی 160 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی طرح اقتصاد مقاومتی به بانک‌‌های عامل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۶۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

سیدمحمد هاشمی‌نسب اظهار داشت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب این طرح در دستور کار بسیج سازندگی شهرستان‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه واگذاری این تسهیلات نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در روستاها و شهرها برای بسیجیان و آحاد مردم و جوانان دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 160 نفر از متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک‌ عامل معرفی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی اراک با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این تسهیلات بالغ بر 20 میلیارد ریال است، خاطر نشان کرد: افرادی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند، در ابتدا باید در کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت ثبت‌نام و شرکت کرده و بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

هاشمی‌نسب ادامه داد: افرادی که تمایل دارند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب طرح اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شوند، می‌توانند در 20 عرصه تولیدی از جمله پرورش شتر مرغ، تولید قارچ، ماهیان خوراکی، بلدرچین، کبک، پرورش مرغ، صنایع تبدیلی، دام‌های چندقلوزا، کشت غلات و حبوبات، فرآوری لبنیات و در مجموع فعالیت‌های مرتبط با بخش کشاورزی به فعالیت بپردازند.

وی ظرفیت توسعه و گسترش طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان را بسیار بالا دانست و خاطر نشان کرد: برای تأثیر بیشتر اقتصاد مقاومتی در منطقه نیازمند گسترش بیشتر این طرح‌ها هستیم و لازم است دستگاه‌های اجرایی مختلف در این کار ورود پیدا کنند.

مسئول بسیج سازندگی اراک در ادامه از برگزاری شش کارگاه آموزشی از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور ارائه آموزش‌های اشتغال‌زایی به متقاضیان این طرح‌ها خبر داد.

ارسال نظرات