چهار عضو باند سارقان تابلو فرش که به سرقت اتومبیل و سپس سرقت فرش و تابلو فرش از مغازه ها و منازل در مناطق مختلف تهران می پرداختند شناسایی ودستگیر شدند.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۶۲
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج صاحب یک مغازه فرش فروشی در منطقه مشیریه با مراجعه به کلانتری ۱۶۹ به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری مزدا ۳۲۳ اقدام به سرقت از مغازه اش کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت از مغازه فرش فروشی و با توجه به وقوع سرقت های مشابه در خصوص سرقت فرش و تابلو فرش از برخی از منازل و مغازه های فرش فروشی، پرونده به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در زمان مراجعه به مغازه محل کار خود متوجه شدم که حفاظ (کرکره) تخریب شده و تعدادی از تابلو فرش های داخل مغازه سرقت شده است، بلافاصله به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته پرداخته و متوجه شدم که سه سرنشین یک دستگاه خودرو مزدا ۳۲۳ اقدام به سرقت از مغازه بنده کرده اند.

اموال مسروقه

بررسی دوربین های مدار بسته

 با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در خارج از مغازه، کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو مزدا ۳۲۳ شدند؛ در ادامه مشخص شد که خودروی مذکور دارای دستور توقیف بوده و خودرو مزدا ۳۲۳ دارای سابقه سرقت از منطقه نظام آباد است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، مشخصات خودرو مزدا ۳۲۳ تحت تعقیب اداره هفدهم پلیس آگاهی در اختیار کلیه پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ نهایتا از طریق پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که کارآگاهان این پایگاه اقدام به دستگیری یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو بنام امیر (۲۴ ساله) کرده و در بازرسی از مخفیگاه وی موفق به شناسایی خودرو مزدا ۳۲۳ تحت تعقیب اداره هفدهم شدند.

اعتراف به سرقت های سریالی

«امیر » پس از اعتراف به دهها فقره سرقت داخل خودرو، جهت ادامه تحقیقات در خصوص پرونده سرقت فرش و تابلو فرش ها در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

امیر،که منکر هرگونه اطلاع یا همکاری با سارقان اماکن با موضوع سرقت دهها تخته فرش و تابلو فرش شده بود، در تحقیقات تخصصی لب به اعتراف گشود و سه بچه محل خود در منطقه مشیریه بنام های «امیرحسین » (۲۶ ساله) ، «علیرضا » ( ۲۸ ساله ) و «محسن » ( ۳۰ ساله ) را به عنوان همدست معرفی کرد.

اموال مسروقه

شگرد سرقت ها

امیر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: ابتدا یک دستگاه خودرو سواری عمدتا پراید و یا پژو را سرقت می کردیم؛ سپس در تاریکی شب به سراغ مغازه های فروش فرش یا تابلو فرش رفته و با تخریب قفل اقدام به سرقت فرش و تابلو فرش می کردیم؛ در سرقت های منازل نیز پس از اطمینان از عدم حضور صاحبخانه، در ورودی خانه ها را تخریب و اقدام به سرقت پول ، طلا و جواهرات و نهایتا فرش های گران قیمت ( عمدتا دستباف ) داخل آنها می کردیم.

با شناسایی سه عضو دیگر سارقان، این سه نفر نیز دستگیر شده و پس از انتقال به اداره هفدهم پلیس آگاهی صراحتا به سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در محدوده امام حسین، نظام آباد و خیابان مطهری اعتراف کردند.

مالباخته گان مراجعه کنند

سرهنگ کارآگاه داوود فرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با اعترافات بدست آمده از متهمان، تعدادی از محل های سرقت شناسایی و طی مراحل قانونی نسبت به تحویل اموال مسروقه به تعدادی از مالباختگان اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه  تحویل اموال مسروقه باقی مانده از متهمان  دستور انتشار تصاویر مابقی اموال مسروقه صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر اموال مسروقه خود شدند دعوت می شود تا جهت انجام مراحل قانونی و استرداد اموال خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظرات