نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با بسیج:
خشونت سیاسی نیز به سایر خشونت های موجود در جامعه اضافه شده است .
کد خبر: ۸۵۴۲۰۴۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
فرج الله عارفی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت؛ ازجمله  بررسی علل افزایش خشم در جامعه و بروز رفتارهای خشونت آمیز را به برسی سن و جنسیت وهمچنین گروههای شغلی دانست  تا با آسیب شناسی این رفتار و شناخت منشا خشونت در جامعه و توانایی تهیه اطلاعات جامع و کامل مربوط به خشم نسبت به  کنترل آن در جامعه با انجام مشاوره‌های فردی به شخص پرخاشگر، افراد در معرض خشم، ایجاد توانایی برای برگزاری کارگاه‌های آموزش کنترل عصبانیت، توانایی سخنرانی برای ایجاد انگیزه و کنتزل خشم در جامعه دانست.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکید کرد؛ متاسفانه آستانه تحمل جامعه و هم چنین سن خشونت کاهش یافته و باید در این زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد. طبق آمار و اطلاعات ارائه شده خشونت در خانواده‌ها حتی در بین تحصیلکرده‌ها و کودکان نیز رو به افزایش است و دیده می‌شود که در مدارس نیز نوجوانان آلاتی هم چون چاقو، و... برای دفاع از خود به همراه دارند که این موضوع باعث مشکلاتی در مدارس شده است.

عارفی ضمن تاکید بر نقش رسانه ها در افزایش و کاهش خشونت در جامعه گفت ؛ از سوی دیگر رسانه ها نیز خواسته یا ناخواسته به این افزایش خشونت در جامعه دامن میزنند که در این میان خشونت سیاسی نیز به سایر خشونت های موجود در جامعه اضافه شده است .

وی در خاتمه اشاره کرد؛ در این میان باید برنامه ­های  مداوم  برای کنترل خشم و پیشگیری از گسترش آن در سطح جامعه وجود داشته باشد و حقوقدانان و جامعه شناسان  ضمن شناسای عوامل بروز خشونت و رفع موانع آن  دیگر کمتر شاهد بروز رفتارهای نابهنجاراجتماعی در جامعه باشیم  .

ارسال نظرات