مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد:

پوشش کامل یک امر مقدس است

داشتن حجاب در تمامی ادیان همواره به این اشاره دارد که پوشش کامل یک امر مقدس است به ویژه که این مورد در تمدن ایران اسلامی و ایران قبل اسلام وجود داشته است.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۳۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
حجت الاسلام صفر قربان پور ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت پوشش برای مردان و زنان اظهار داشت: در سال 1313 نتیجه گفت‌وگوهای دولت، شاه درباره یک‌دست و یک شکل شدن لباس مردها و زن‌ها با این هدف که ملت از اسلام دور شده و به غرب متمایل شوند بیان شد.

وی افزود: این هدف شوم ضد اسلامی و خفت بار که با کمک آتاتورک ترکیه و ابزارشان رضا خان در ایران برنامه ریزی شده بود به مناسبت جشن فارغ التحصیلی دانشجویان اجرائی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: آن زمان تنها خانواده‌های اشرافی غیر متدین از این طرح حمایت کرده و باقی مردم و مسلمان آگاه ایران در مقابل چنین طرح ضد اسلامی ساکت نماندند و با تظاهرات علیه طرح خفت بار شاه مخالفت خود را اعلام کردند.

حجت الاسلام قربان پور خاطر نشان کرد: مردم مخالف طرح کشف حجاب در روز 21 تیر ماه جلوی مسجد گوهرشاد جمع شدند و به تظاهرات در برابر نقشه شوم بیگانگان پرداختند، ولی مورد هجوم مأموران دولتی قرار گرفته و جمع زیادی از این متعرضان کشته و زخمی شدند.

وی افزود: شهیدان 8سال دفاع مقدس با شهیدان پیش از انقلاب فرقی ندارند و همه آنها بخاطر حفظ ارزش‌های اسلامی، امنیت اجتماعی شهید شدند و یکی از وظایف مردم بویژه جوانان راگرامی داشت یاد و خاطره و پاسداری از خون این شهدای مظلوم است یاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بااشاره به اینکه حجاب و پوشش در سایر تمدن های قبل از اسلام و در سایر ادیان وجود داشته است، گفت: در سال‌های قبل اسلام و بعد اسلام پوشش برای انسان‌ها وجود داشته و رعایت حجاب به شیوه مرسوم در آن زمان‌ها حکایت کننده این موضوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: داشتن حجاب در تمامی ادیان همواره به این اشاره دارد که پوشش کامل یک امر مقدس است به ویژه که این مورد در تمدن ایران اسلامی و ایران قبل اسلام وجود داشته است.

وی افزود: با مطالعه آیات حجاب و پوشش در سوره‌های اعراف، نور و احزاب درباره پوشش، 3 ویژگی مهم لباس یعنی نپوشیدن لباس زنان از سوی مردان، عدم تشبیه به کفار و رعایت آراستگی و پاکیزه بودن را نام برد .

حجت الاسلام قربان‎پور با اشاره به لزوم داشتن حجاب برای تمامی انسان‎ها گفت: پوشش از دیدگاه قرآن کریم برای همه مردم نه تنها مسلمانان یک امر ضروری شمرده شده که این در آیه 16 سوره اعراف مشهود است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: نتیجه حجاب زینت انسان، محافظت از خطرات ناشی از عدم رعایت عفت و پاکدامنی و گرما و سرما است که البته بهترین پوشش، لباس تقوای الهی است.

ارسال نظرات