نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستار تعیین تکلیف اراضی بیمارستان آیت الله خوانساری اراک از سوی برخی دستگاه ها ی اجرایی شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۲۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از طرح توسعه 64 تختخوابی بیمارستان آیت الله خوانساری اراک افزود: این بیمارستان به عنوان قطب درمان سرطان غرب کشور هر روز پذیرای جمع کثیری از بیماران از استان های همجوار نیز هست و به دلیل حجم بالای مراجعات طرح توسعه این بیمارستان با 64 تخت جدید در دست انجام است.

وی بیان کرد: این بیمارستان در ابتدا درمانگاه موقوفه آیت الله خوانساری بوده که با واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی به قطب سرطان شناسی تبدیل شده اما در سال های گذشته برخی دستگاه ها اقدام به تصرف و ساخت و ساز بخش هایی از عرصه این مرکز درمانی کرده اند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: از حدود 90 هزار متر مربع عرصه های تحت اختیار بیمارستان آیت الله خوانساری حدود 30 هزار متر مربع توسط شهرداری بدون مجوز به بزرگراه و تاسیسات شهری تبدیل شده و حدود 10 هزار متر مربع نیز به تاسیسات آب و فاضلاب اختصاص یافته که باید هر چه سریعتر نعیین تکلیف شده و ما به عوض آن از عرصه های پیرامونی برای توسعه آینده این قطب سرطان شناسی اختصاص یابد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: سه سوله انبارهای مدیریت بحران هلال احمر استان مرکزی نیز با جانمایی ناصحیح در نزدیکی تاسیسات بیمارستان آیت الله خوانساری قرار گرفته مه به دلیل نیمه ساز بودن باید با تصمیم عاجل و همکاری استانداری مرکزی به مکان مناسب تری منتقل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید گفت: بیمارستان فعلی آیت الله خوانساری با 64 تخت هم اینک چرخه کامل درمانی سرطان شامل شیمی درمانی و پرتودرمانی و درمان های سرپایی را ارایه می دهد که به دلیل حجم بالای مراجعه همواره پست نوبتی خدمات دارد.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: عملیات طرح توسعه بیمارستان ایت الله خوانساری در زمینی به وسعت یکهزار متر مربع با چهار هزار متر مربع فضای درمانی در چهار طبقه آغاز شده که حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: مراحل سفت کاری و اسکلت بتنی این طرح مراحل پایانی را می گذراند و در نشستی که با استاندار مرکزی و نماینده ولی فقیه و اوقاف انجام شده قرار است با ایجاد یک حساب بانکی مشترک هفت میلیارد و 500 میلیون ریال منابع مالی که از طریق فروش اوراق وقفی جمع آوری شده برای مرحله دوم عملیات اجرایی تخصیص شود.

وی بیان کرد: مرحله دوم عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان ایت الله خوانساری از نیمه دوم امسال کلید می خورد و بر اساس زمان بندی انجام شده تا پایان سال 96 این طرح درمانی بهره برداری می شود.

استاندار استان مرکزی نیز در جریان بازدید از این طرح درمانی ساماندهی و تقویت زیرساخت های درمانی برای بیماری های سخت درمان را در استان مورد تاکید قرار داد.

محمود زمانی قمی گفت: برنامه تحول نظام سلامت گام های موثری را در بهبود خدمات کیفی حوزه بهداشت و درمان برداشته اما مشارکت بیشتر بخش خصوصی و خیران برای تقویت و استاندارد سازی خدمات زیرساختی و بهبود فضاهای درمانی اصلی اجتناب ناپذیر است.

بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در سال 86 با 64 تخت مصوب و صرف هزینه تعمیر و تجهیز 10 میلیارد ریالی، بهره برداری شد و علاوه بر پذیرش سرپایی و درمانگاه های تخصصی، انکولوژی و هماتولوژی، ( خون و سرطان شناسی ) آزمایش های تخصصی، عمل جراحی و خدمات تشخیصی نیز ارایه می دهد.
ارسال نظرات