آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

راهکار الگو برداری مدیریت اقتصادی از غرب اشتباه است

دیدگاه‌ الگوبرداری اقتصاد از غرب اشتباه است، اقتصاد اسلامی بر پایه قرآن و سنت بهترین راهکار در حل معضلاتی مانند بیکاری و فقر را در اختیار ما قرار داده، این در حالی است که کشورهایی مانند ژاپن و چین با بهره‌گیره از اصل قناعت و تلاش جدی توانسته‌اند اقتصاد دنیا را مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۲۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی،  گفت: مهم‌ترین مسئله امروز جامعه ما اقتصاد مقاومتی است که تحقق آن موجب عزت، اقتدار، استقلال و امنیت ملی می‌شود، اقتصاد مقاومتی،  اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا است که متکی به مدیریت درونی، ابتکارات، و کارآفرینی می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: باید براساس اقتصاد مقاومتی از تمام ظرفیت‌های کشور به ویژه استان به سمت خودکفایی اقتصادی و ایجاد بسترهای توسعه و پیشرفت، گام برداشت در این زمینه ضرورت دارد از تکیه به نفت دور شد و با اعتماد بر تولید داخلی و استفاده از کالاهای با کیفیت گام‌های جدی برداشت.

 وی بر فعال شدن دانشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به عنوان عاملی ضروری در توسعه کشور تأکید کرد و اظهار داشت: با تنبلی، هیچ ملتی به عزت و آقایی نمی‌رسد، جدیت و تلاش عامل توسعه ملت‌هاست که در این راستا آموزش و پرورش باید فرهنگ کار و تلاش را در دانش‌آموزان نهادینه کند و دانشگاه‌ها نیز به جای تولید مدرک به تولید علم و پژوهش بپردازند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: در گذشته ثروت این جامعه به بیگانگان داده می‌شد، اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این کشور در تمام زمینه‌ها مستقل شده و امروز وظیفه همه دلسوزان نظام است که پای کار بیایند و در بحث اقتصاد مقاومتی که دستور مقام معظم رهبری است، لبیک گویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: متأسفانه امروز برخی از وزارتخانه‌ها متکی به پول نفت هستند که باید این نگرش تغییر یابد و با برنامه‌ریزی و به کارگیری مدیران لایق به سمت خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرد.

این مقام مسئول در پایان ادامه داد: دیدگاه‌ الگوبرداری اقتصاد از غرب اشتباه است، اقتصاد اسلامی با پایه قرآن و سنت بهترین راهکار در حل معضلاتی مانند بیکاری، فقر و... در اختیار ما قرار دارد ولی متأسفانه ما هنوز آنطور که باید نتوانسته‌ایم از این منابع به نحو احسن استفاده کنیم این درحالی است که کشورهایی مانند ژاپن و چین با بهره‌گیره از اصل قناعت و تلاش جدی توانسته‌اند اقتصاد دنیا را مدیریت کنند.

ارسال نظرات