امام جمعه بوشهر گفت: دوری از وحدت در سایه ولایت و ولایتمداری گناه سیاسی بوده و همواره مخرب است.
کد خبر: ۸۵۴۱۹۹۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در همایش قرآن، سپاه، وحدت در سایه همدلی و همزبانی، اظهار کرد: ریسمان نجات انسان از سقوط در باتلاق متعفن دنیاگرایی و انحطاط بوده که همگان باید به آن چنگ زده و به هیچ صورت در عمل و اندیشه متفرق نشوند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه دینداری و زندگی بر اساس آموزه‌های نبوی و حرکت در مسیر ولی خدا حبل‌الله‌المتین است، افزود: اگر بخواهیم حیات الهی و انسانی داشته باشیم و به مایه این حیات تمسک جوئیم باید در مسیر ولایت الهی، نبوی، امامی و فقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مایه انسانی و طریق سلوک در مسیر تعالی انسانی و پیشرفت و اقتدار و عزت برای فرد و جامعه زندگی دینی و ولایتمداری است، بیان کرد: تاریخ گواه این معناست که اگر هرجا دینداری و ولایتمداری بوده آن قوم پیروز شده و هرجا از دینداری و ولایتمداری فاصله گرفتند سقوط کردند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در تاریخ اسلام هرگاه افراد در کنار امام علی(ع) بودند سرافراز شدند، افزود: جامعه‌ای که با امام بود موفق شدند و در همه امور مادی و معنوی پیشرفت کرد و هرجا از امام علی دوری گزیدند دچار بحران و انحطاط شدند.

وی با اشاره به اینکه دین باعث می‌شود که جامعه مسیر رشد خود در حرکت بالنده طی کند، ادامه داد: نگاه کلان و راهبردی اسلام وحدت در سایه ولایت است. وحدت در طریق ولایتمداری است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی تجلی این آموزه دینی است، عنوان داشت: این وصیت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود که وحدت باید بر اساس ارزش‌ها و آرمان‌ها و آموزه‌های دینی در سایه ولایت و هدایت‌های رهبری باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرگاه انقلاب بر این مسیر حرکت کرد موفق شد و هرگاه کسی تخطی کند سقوط کرده، یادآور شد: اگر جامعه جهانی دچار بحران شده بخاطر این است که مبتلا به دوری از دین است.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه اگر در ایران اسلامی پیشرفت مشاهده می‌شود بخاطر این است که بر پایه دینداری اسلامی، ولایتمداری و وحدت بنیان نهاده شده است، اضافه کرد: این جوهره سیاست راهبردی اسلام و نظام دینی است و دوری از آن به عنوان گناه بزرگ طلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دوری از وحدت در سایه ولایت و ولایتمداری گناه سیاسی بوده و همواره مخرب است، گفت: تمام پیروزی‌های ما در سایه ولایت و ولایتمداری است فرازهای بلند تاریخ ایران بخاطر همین است و فرودهای آن نیز بخاطر دوری از آنهاست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر مظهر وحدت در سایه ولایت است، اظهار کرد: استان بوشهرر گنجی غیرمکشوف بوده که دارای ظرفیت‌های مهم و وحدت بین اقشار جامعه، بسیج، سپاه، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی بوده که بزرگان نظام نیز در این مورد گفته‌اند بوشهر الگو است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها