کارشناسان پرونده علاءالدین که به گفته رییس دیوان عدالت اداری، دستمزد کلانی را برای کارشناسی این پرونده تعیین کرده بودند، تغییر کردند.
کد خبر: ۸۵۴۱۹۳۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری  درباره آخرین وضعیت پرونده علاءالدین اظهار کرد: همان طور که قبلاً نیز حجةالاسلام منتظری رییس دیوان عدالت اداری گفته بود، کارشناسان در این پرونده، رقم کلانی را برای کارشناسی درخواست کرده بودند که برای جلوگیری از حقوق بیت‌المال، کارشناسان تغییر یافتند و افراد جدیدی برای کارشناسی انتخاب شدند.

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری افزود: شعبه تجدید نظر هم اکنون در حال جمع‌بندی است و طی ظرف یک ماه آینده، نظر نهایی دیوان درباره این پرونده صادر می‌شود.

 حجةالاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری، دوم تیر در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده علاءالدین و علت طولانی شدن رسیدگی به آن گفته بود:‌ در این پرونده موضوع به کارشناسان ارجاع شد و متأسفانه کارشناسان مقداری تعلل کردند. به لحاظ این که مبلغ بسیار کلانی برای کارشناسی درخواست کرده بودند که ما دیدیم واقعاً خیلی سنگین است و نیازی نیست. حالا اینکه پشت پرده این کار چه بود مشخص نیست.

وی افزود:‌ من چند روز پیش پرونده را نگاه می‌کردم و دیدم برخی از مواردی که در قرار صادر شده آمده بود، ضرورتی نداشت لذا بنا بر این شد که تجدیدنظری صورت گیرد تا در نخستین فرصت و شاید ظرف یک ماه آینده تصمیم نهایی در این رابطه گرفته شود.

 17 شهریور سال 93 بود که کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران به دنبال ساخت غیرقانونی طبقه هفتم و کاربری غیرقانونی طبقه منفی 3 پاساژ علاءالدین، حکم به قلع مستحدثات زاید در طبقه هفتم و رفع خلاف از کاربری طبقه منفی 3 این پاساژ داد.

اما این پایان کار نبود و با صدور این حکم، مالک پاساژ علاءالدین به با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری، نسبت به حکم کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران آن اعتراض کرد. مالک علاءالدین در شکایت تقدیمی خود به دیوان عدالت، درخواست صدور دستور موقت را نیز کرده بود که شعبه بدوی رسیدگی کننده با درخواست دستور موقت، موافقت کرد.

با توجه به صدور دستور موقت، پرونده خارج از نوبت در دستور رسیدگی شعبه دیوان عدالت اداری قرار گرفت و پس از تبادل لایحه بین طرفین، شعبه بدوی، شکایت مالک علاءالدین نسبت به تصمیم کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران را رد کرد.

مالک پاساژ علاءالدین به حکم شعبه بدوی دیوان عدالت اداری اعتراض کرد تا پرونده در مرحله تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد. شعبه تجدید نظر دیوان نیز پس از دعوت از طرفین پرونده و استماع اظهارات آنها، قرار کارشناسی صادر کرد تا پس از صدور نظر کارشناسی، رای نهایی خود را صادر کند.

ارسال نظرات