ملاقات صميمانه اهالي ورزش با كودكان بيمار و بي‌سرپرست نشان از روح پهلواني در ورزش ايران داشت.
کد خبر: ۸۵۴۱۹۲۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج،تماشاي لبخند كودكاني كه از داشتن پدر و مادر محروم هستند، شادي مضاعفي به انسان مي‌دهد؛ شادي‌اي كه براي ورزشكاران بيش از قهرماني ارزش دارد. ملاقات صميمانه اهالي ورزش با كودكان بيمار و بي‌سرپرست نشان از روح پهلواني در ورزش ايران داشت. 
تعداد زيادي از مسئولان و ورزشكاران به شيرخوارگاه آمنه رفتند و لحظاتي را با بچه‌هاي اين مركز سپري كردند. هر كدام از آنها تلاش مي‌كرد به نوعي لبخند را به لبان كودكان بنشاند. تصاوير منتشر شده از اين ديدار حاكي از آن است كه ورزشي‌ها به خوبي به هدفشان رسيده‌اند. در عين حال توجه به اين نكته كه اينگونه رفتارها چه تأثيري در جامعه مي‌گذارد، ضروري است. بسياري حتي تصور نمي‌كنند قشر مرفه ورزشي حتي در انديشه كمك مادي و معنوي به نيازمندان باشد اما فعاليت‌هاي اخير ثابت كرد ورزشكاران هرگز خود را از جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند جدا ندانسته و نمي‌دانند. همين چند روز پيش بود كه حضور فوتباليست‌هاي ملي‌پوش در بيمارستان محك در رسانه‌ها بازتاب پيدا كرد. در آن ديدار هم نكونام و سايرين پابه‌پاي كودكان فوتبال‌دستي بازي كردند؛ بازي‌اي كه عاري از هرگونه غرور و ژست‌هاي عجيب و غريب بود. پيوند دوستي قهرمانان فوتبال با كودكان سرطاني از جمله اين فعاليت‌هاست. فوتباليست‌هاي سرشناس قول داده‌اند هر سه ماه يك بار به ديدار آنها بروند. 
رفتارهاي جوانمردانه ورزشكاران ايراني همواره زبانزد خاص و عام بوده است. از گذشته تاكنون پهلوانان زيادي با منش پهلواني خود نام خود را جاودانه كرده‌اند. اگرچه جوانان ورزش ما هنوز فاصله زيادي تا رسيدن به جايگاه پورياي ولي و جهان پهلوان تختي دارند اما بدون شك فعاليت‌هاي خيرخواهانه تأثير زيادي در برطرف شدن رفتارهاي حاشيه‌اي از پيكر ورزش كشور خواهد داشت. متأسفانه در سال‌هاي اخير اتفاقات حاشيه‌اي و به ويژه فوتبالي بارها ورزش ما را به حاشيه كشاند تا آنجا كه بعضاً نظر افكار عمومي را نسبت به ستاره‌هاي پرحاشيه تغيير داد. 
اينكه ستاره‌هايي از جنس ورزش دوشادوش ساير اقشار جامعه توجه به حال و روز نيازمندان را از خاطر نبرند، روح تازه‌اي را به ورزش مان تزريق مي‌كند. از سوي ديگر انتشار چنين اخباري مي‌تواند سايرين را نيز به فعاليت‌هاي انسان‌دوستانه تشويق كند. هستند كساني كه با رفتارهاي حاشيه‌اي خود سرزبان‌ها افتاده‌اند. قطعاً با رويكرد مثبت مردم به ستاره‌هاي مردم دوست آنها هم راهشان را به سمت شاد كردن دل مردم و خدمت به جامعه تغيير مي‌دهند. اين در حالي است كه مسئولان ارشد ورزش نيز مي‌توانند نقش بزرگي در هرچه پررنگ‌تر شدن روح پهلواني ايفا كنند. حضور رؤساي فدراسيون‌ها و مسئولان وزارت ورزش در شيرخوارگاه پيام مثبتي را به ورزشكاران جوان مي‌دهد؛ پيامي كه به گوش همه اهالي ورزش رسيده و حجم فعاليت‌هاي انسان‌دوستانه هر روز بيشتر از گذشته مي‌شود. 
پهلوانان ما قهرمانان واقعي ما هستند؛ پهلواناني كه با دلجويي از كودكان و نيازمندان قله‌هاي قهرماني را بدون حضور در رقابت‌هاي ورزشي فتح مي‌كنند و شاد كردن دل آنها حكم گرفتن مدال طلا را برايشان دارد. قدر اين سرمايه ملي را بايد دانست و در جهت ترويج آن بايد كوشيد.
ارسال نظرات